וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "הבנייה בהתנחלויות - כזכות השיבה"

ניר יהב

13.2.2010 / 11:55

בראיון ל"א - שרק אל - אווסט" אמר סגן שר החוץ כי הדרישה מישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות היא "כמו לדרוש מהפלסטינים לוותר על זכות השיבה". לדבריו ההתנחלויות לא יהוו מכשול בפני הסכם שלום

סגן שר החוץ דני אילון אמר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי הדרישה מישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות "היא כמו לדרוש מהפלסטינים: ותרו על זכות השיבה". איילון הוסיף ואמר כי ההתנחלויות לא יהוו מכשול בפני הסכם שלום שיכיר בזכותן של שתי מדינות לחיות בביטחון, ביציבות ובשיתוף פעולה.

"אני חושב שהטענה לפיה ההתנחלויות מהוות מכשול לשלום היא מוגזמת", הוסיף אילון בראיון. "הוכחנו בעבר שההתנחלויות לא משפיעות על התוצאות, והדוגמא לכך היא הנסיגה מחצי-האי סיני ופירוק ההתנחלות ימית. מי שביצע את זה הוא אריאל שרון בעצמו. לכך אפשר להוסיף גם את החלטת ממשלת הליכוד בהנהגת שרון לסגת מכל רצועת עזה ולפרק את ההתנחלויות בשנת 2005".

כשנשאל על תכניתה של מפלגתו, ישראל ביתנו, להעברת אזור המשולש לידי המדינה הפלסטינית, ענה: "אנחנו מדברים על חילופי שטחים. מדוע לתת לערבים (הפלסטינים - נ.י) שטחים ריקים בנגב? למה שלא ניתן להם שטחים מיושבים בבני אדם? כך התושבים לא ייאלצו בכלל לעזוב את בתיהם".

אילון נשאל אם הוא מתכוון לאזור המשולש ועל כך ענה: "כן, למה לא? אם ערביי ישראל גאים להיות פלסטינים, למה שלא יהיו גאים להיות חלק מהמדינה הפלסטינית. אם הם יצטרפו למדינה הפלסטינית, הם לא יפסידו דבר. בנוסף לכך הדבר יהיה לטובת המדינה הפלסטינית כי הם (ערביי ישראל - נ.י) מפותחים כלכלית וחברתית וביכולתם לסייע מניסיונם בבניית המדינה".

בתגובה לדבריו של אילון אמר ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) כי "לאילון ולליברמן יש פגם יסודי בהבנת ערכי יסוד בדמוקרטיה וזכויות אזרח. אנחנו לא כלי שחמט, לא הגענו לארץ במטוסים ולא היגרנו אליה. איננו רוצים לגרש אף אחד מתוך גבולות המדינה אך אם מישהו רוצה לגרש אותנו אומר כך: מי שהגיע אחרון עוזב ראשון, וכך בישראל יהיו פחות פאשיסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully