וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני ניסה לדקור חייל בחברון

יהושע בריינר וניר יהב

12.2.2010 / 19:07

כח צה"ל שביצע סריקות באזור הקסבה של חברון נתקל במחבל פסלטיני חמוש בסכין. הפלסטיני ניסה לתקוף את אחד החיילים שהדף אותו. הכח ירה במחבל והרג אותו. החיילים לא נפגעו

פלסטיני חמוש בסכין ניסה היום (שישי) לדקור חייל צה"ל סמוך למסגד הקשתות באזור הקסבה של חברון. כח צה"ל במקום פתח באש לעבר המחבל והרג אותו. איש מהחיילים לא נפגע.

המקרה אירע כאשר סיור של צה"ל ביצע באזור סריקות בעקבות זריקת אבנים לעבר בתים ביישוב היהודי בחברון. סמוך למסגד הקשתות שלף פלסטיני סכין וניסה לתקוף חייל בכח. החייל הצליח להדוף אותו, וחברו פתח באש לעבר המחבל ופגע בו.
הפלסטיני נפצע קשה ומת מאוחר יותר מפצעיו.

מקורות פלסטינים מסרו כי הפלסטיני הוא פאיז אחמד פרג', בן 41. לטענת עדי ראייה פלסטינים, כוחות צה"ל לא אפשרו לאמבולנסים של הסהר האדום הפלסטיני להגיש לפרג' סיוע רפואי אלא העדיפו להעבירו לטיפול רפואי ישראלי. המקורות מסרו עוד כי בעקבות האירוע פרצו עימותים בין כוחות צה"ל לבין הפלסטינים, במהלכם השליכו הפלסטינים אבנים על החיילים ואלו השיבו בירי של רימוני הלם ובגז מדמיע.

בעקבות יידוי האבנים לעבר השכונות היהודיות בעיר, ניפצו המתנחלים שמשות של בית פלסטיני בחברון. פעיל הימין איתמר בן גביר, תושב חברון, אמר לוואלה! חדשות: "לא נפנה את הלחי השנייה. אנחנו לא בבילעין שבה תוקפים את החיילים והם שותקים. כל ערבי שיתקוף - יקבל בחזרה".

ניסיון פיגוע שני

זוהי הפעם השנייה היום בה ניסו מחבלים להוציא לפועל פיגוע כנגד חיילי צה"ל. הבוקר סיכל כוח של צה"ל ניסיון להנחת מטעני חבלה צפונית לאזור כיסופים סמוך לרצועת עזה. הכוח זיהה ארבעה חמושים פלסטינים מתקרבים לגדר ומניחים מטען נפץ סמוך אליה. הכוח ירה לעברם ירי מנשק קל וירי מרגמות ובאזור התפתחו חילופי אש.

למקום הוזנק בנוסף מסוק קרב שפתח באש לעבר החמושים, אולם המחבלים הצליחו להימלט. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.

עדכון ראשון: 16:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully