וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם רוצים נתח מבאפט

סוכנויות הידיעות

12.2.2010 / 17:30

מניית ברקשייר התאווי, ענקית האחזקות בבעלותו של המשקיע המיליארדר וורן באפט, נחטפת בהמוניה מאז שהחברה פיצלה אותה בחודש שעבר

מניית ברקשייר התאווי, ענקית האחזקות בבעלותו של המשקיע המיליארדר וורן באפט, נחטפת בהמוניה - כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". המשקיעים נוהרים לרכוש את המניה מאז שברקשייר פיצלה אותה בחודש שעבר, לפי הדיווח.

ברקשייר התאוויי, ענקית ההחזקות של המשקיע המיליארדר וורן באפט, אישרה בינואר את פיצול המניה הגדול בתולדותיה במטרה לסייע במימון רכישת מפעילת הרכבות ברלינגטון נורתרן סנטה פה (BNSF).

החברה החליטה על פיצול מניות קלאס B של החברה ל-50 מניות חדשות, והמסחר במניות החדשות החלו בינואר בבורסת ניו יורק. הפיצול הגדיל את מספר המשקיעים במניות החברה, שכן בעקבותיו עמד מחיר מניית קלאס B של החברה על פחות מ-70 דולר לעומת קרוב ל-3,400 דולר לפני הפיצול.

קהל המשקיעים החדש מורכב ממשקיעים אינדיבידואליים קטנים וממשקיעים גדולים יותר. נפח המסחר במניות של ברקשייר עלה מ-1.8 מיליון מניות ביום ב-2009 ל-20 מיליון ב-27 בינואר. ביום רביעי האחרון עמד נפח המסחר במניות על 14 מיליון.

בעלי המניות של ברינגטון אישרו ביום חמישי את מכירת החברה לברקשייר. נציגים מ-BNSF מסרו לתקשורת כי הבעלים של 70% מהחברה שאינם בבעלות ברקשייר היום אישרו את המכירה במחיר של 100 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully