וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המו"מ עם הרשות יחודש בקרוב

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

12.2.2010 / 9:50

לעיתון "א-נהאר" נמסר כי המו"מ העקיף בין ישראל לפלסטינים יחודש במהלך החודשים הקרובים, זאת לאחר שארה"ב העבירה לרשות ערבויות שהבנייה בהתנחלויות תופסק לחלוטין

האם הרשות הפלסטינית וממשלו של בנימין נתניהו נמצאים לקראת חידוש המשא ומתן? מקורות דיפלומטיים מסרו הבוקר (שישי) לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים צפוי להתחדש במהלך החודשים הקרובים "בתנאי שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יסכל את המהלך". המקורות מסרו עוד כי לביירות הגיעו מספר דיווחים לפיהם ארה"ב תעניק לפלסטינים ערבויות על כך שהבנייה הישראלית בהתנחלויות תופסק, יוגדרו תנאים למשא ומתן ותוגדר מסגרת זמן.

העיתון דיווח כי גורמים בכירים ציינו שבמהלך פגישותיו האחרונות עם בכירים ערבים, גילה להם אבו מאזן שקיבל בעת האחרונה מספר איומים שישנה את עמדתו לפיה הוא מוכן לחדש את המשא ומתן עם ישראל אם זו תפסיק את הבנייה בהתנחלויות. על פי הדיווח, אבו מאזן סיפר זאת לשגרירים ערבים בבירות אירופאיות אך סרב למסור פרטים אודות אופי האיום ומי עומד מאחוריו.

אתמול מסר גורם פלסטיני בכיר כי מדינות ערביות רבות תומכות ברעיון האמריקאי לחדש את המשא ומתן העקיף בין ישראל לרשות הפלסטינית. הגורם אמר לאתר חדשות פלסטיני כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע את הסכמתו לנהל משא ומתן עקיף עם ישראל לאור התמיכה הערבית הנרחבת שקיבל. "אבו מאזן הבהיר לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל כי יסכים לחדש את המגעים אם ישראל תפסיק לגמרי את הבנייה בהתנחלויות ל-3 חודשים", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully