וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "אם תפרוץ מלחמה היא תפגע בכל האזור"

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

12.2.2010 / 9:38

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אומר כי ארגונו אינו מעוניין במלחמה אך שולח איום לישראל. "אם תיכפה עלינו מלחמה לרשותנו יהיו העמידה האיתנה שלנו ויכולת ההתנגדות שלנו"

"אם תפרוץ מלחמה, היא לא תפגע רק בעזה אלא באזור כולו" - כך אמר היום (שישי) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בראיון שהעניק ליומון הלונדוני "אל-חיאת" במהלך ביקורו השבוע במוסקבה. "ישראל", לדבריו, "משגרת איתותי מלחמה למספר כיוונים: לעבר עזה, לעבר לבנון ואפילו לעבר סוריה ואירן. כך נראית ההנהגה של נתניהו, ליברמן וברק – שהוא הכי קיצוני. הדבר מחייב אותנו להשיג במהרה הסכם פיוס פנים-פלסטיני ולגבש אסטרטגיה ערבית-פלסטינית מאוחדת".

"אנחנו בחמאס לא מעוניינים במלחמה", הוסיף משעל. "אנחנו לא רוצים שדמו של עמנו יישפך. הספיקו לנו ההרס והפשעים הנתעבים שאירעו בעזה ותועדו בדו"ח גולדסטון. יחד עם זאת, אם תיכפה עלינו מלחמה, לרשותנו יהיו העמידה האיתנה שלנו ויכולת ההתנגדות שלנו בתוקפנות. אני מקווה שההנהגה הערבית והפלסטינית תעביר להנהגה הישראלית מסר ברור לפיו לא נסכים למלחמה כמו המלחמה הקודמת".

משעל גילה עוד בראיון כי ישראל הכשילה מהלך לשילוב רוסיה כמתווכת בינה לבין חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. לדבריו, חמאס ניסה בעבר לשלב את רוסיה כמתווכת בסכסוך הישראלי-ערבי, בשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות ואף במגעים לשחרור שליט "אולם ישראל הכשילה את המאמצים ולא נענתה להם".

בעניין חיסול בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח בדובאי לפני כשלושה שבועות אמר משעל כי ארגונו מנהל חקירה עצמאית כדי לגלות כיצד נרצח אל-מבחוח. "מטרת החקירה איננה להבין אם ישראל חיסלה אותו או לא. המטרה היא לגלות כיצד המוסד עשה זאת. הרי ברור לנו שישראל היא זו שחיסלה אותו, שכן יש לאל-מבחוח עבר ארוך בארגוני ההתנגדות וישראל ניהלה אחריו מצוד במשך זמן רב".

משעל אישר בראיון כי ארגונו מנהל "מגעים עקיפים" עם הממשל האמריקאי. "אנחנו מארחים משלחות אמריקאיות רבות", אמר. "חבריהם אמנם אינם נמצאים בשלטון אולם אנחנו יודעים שלאחר הפגישות הם מעבירים דיווחים למוסדות הממשל. על כן אנחנו מחשיבים זאת כמגעים עקיפים עם הממשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully