וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטבות המס בגולן - פרובוקציה ישראלית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.2.2010 / 19:20

גורם בכיר במשרד החוץ הסורי הגיב להצעת החוק למתן הטבות מס ליישובים בגולן, שעברה אתמול בקריאה טרומית. בסוכנות הידיעות הסורית צוטט הגורם שאמר כי "הצעת החוק הינה צעד בלתי לגיטימי ומעורר פרובוקציות"

סוריה הגיבה אמש (חמישי) להצעת החוק לפיה יינתנו הטבות מס ליישובים ברמת הגולן, שעברה אתמול בקריאה טרומית בכנסת. גורם בכיר במשרד החוץ הסורי צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית "סאנא" באמרו כי אישור הצעת החוק על ידי הכנסת הוא "סימן נוסף לכוונותיה האמיתיות של ישראל שמסרבות לשלום". לדבריו, ישראל ממשיכה לעורר פרובוקציות נגד העולם "הרוצה בשלום צודק וכולל במזרח התיכון".

על פי הגורם הבכיר, הצעת החוק הינה צעד "בלתי לגיטימי" המצטרף לשורה של צעדים ישראלים "המפרים את החוק הבינלאומי ואת החלטות האו"ם", שקבעו בעבר כי החלטתה של ישראל לספח את רמת הגולן היא צעד "בטל ומבוטל". הגורם אמר עוד כי "סוריה מזהירה את הקהילה הבינלאומית שהפניית העורף הישראלית לשלום היא פרובוקציה מתמדת כלפי רצון העולם וכלפי הכוחות הפועלים בו".

הגורם אמר כי לאור אישור הצעת החוק בכנסת ישראל, סוריה קוראת לקהילה הבינלאומית "לנקוט בצעדים מוחשיים שישימו קץ להתגרות הישראלית הברורה ברצונן של מדינות העולם ובהחלטות האו"ם".

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת אלי אפללו (קדימה) לפיה יוענקו הטבות מס לתושבי יישובים ברמת הגולן. ההצעה אושרה ברוב של 67 תומכים מול 13 מתנגדים ונמנע אחד. סיעת קדימה התפצלה בהצבעתה – יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני הצביעה נגד וחבר הכנסת שאול מופז ומספר חברי כנסת נוספים תמכו בו.

חבר הכנסת אופיר אקוניס הגיב לאופן הצבעתה של יושבת ראש סיעת קדימה. לדברי אקוניס, "הצבעתה של לבני נגד הטבת מס לתושבי הגולן היא הוכחה נוספת לכך שלבני מובילה את קדימה למחוזות השמאל הקיצוני. טוב שאזרחי ישראל יודעים מהיום שהגברת לבני תומכת בנסיגה מוחלטת לקווי 67 גם בגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully