וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי חילץ את יוון ממשבר החוב

סוכנויות הידיעות

11.2.2010 / 14:35

בכירי האיחוד האירופי הגיעו להסדר לפיתרון משבר החוב של יוון, על רקע חששות כי תגיע לחדלות פירעון בעקבות גירעונותיה העצומים

בכירי האיחוד האירופי הגיעו להסדר לפיתרון משבר החוב של יוון, על רקע חששות כי תגיע לחדלות פירעון בעקבות גירעונותיה העצומים – כך אמר היום נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה בארוסו. "ישנו הסכם, נכריז עליו בקרוב", אמר בארוסו לפני תחילתה של פסגת מנהיגי האיחוד האירופי היום בבריסל. בארוסו לא סיפק פרטים נוספים על הסיוע ליוון.

נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי, אמר גם הוא כי מנהיגי האיחוד הסכימו על מתן סיוע ליוון, במטרה למנוע משבר שעשוי להתפשט לשאר מדינות גוש היורו. "יש הסכם", אמר ואן רומפוי לאחר פגישה עם ראש ממשלת יוון, יורגוס פאפאנדראו, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

פגישת מנהיגי האיחוד האירופי, אשר כוללת גם את נשיא הבנק המרכזי של אירופה ז'אן קלוד טרישה, תסתיים במסיבת העיתונאים הסופית בענין תתקיים ב-16:45 שעון בריסל (17:45 שעון ישראל).

גרמניה וצרפת הכינו את השטח לוועידת בריסל על ידי כך שבחנו אפשרויות כמו מתן עירבונות להלוואות, כל עוד ראש ממשלת יוון יורגוס פפאנדריאו יצליח להתמודד עם המחאות ברחוב היווני ולהעמיק את הקיצוצים במטרה להקטין את הגירעון התקציבי הגדול באיחוד האירופי.

"אני מנהל מספר דיונים בימים אלה כדי שנוכל להעניק תשובות שיספקו את השוק", אמר ראש ממשלת לוקסמבורג ז'אן קלוד יונקר, המכהן גם יו"ר פורום שרי האוצר של גוש היורו, לעיתון "לוקסמבורג וורט".

מנהיגי האיחוד האירופי נפגשו בעקבות קריאתו של ואן רומפוי, והם צפויים לעבוד על אסטרטגיה ל-10 שנים. הפסגה הפכה למעין תרגיל לניהול משברים אשר יבחן את יכולתה של אירופה להמשיך ולהנהיג מטבע אחד ל-16 מדינות בעלות מדיניות פיסקאלית שונה, לפי בלומברג.

מאותה סיבה החליט האיחוד האירופי שלא לפנות לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ולבקש סיוע ליוון. מנהיגי האיחוד הביעו חשש כי אם יפנו לגורם חיצוני הם יחשפו חוסר יכולת להתמודד עם קשיים מבית, כך דיווחה בלומברג.

בחודש האחרון גברו החששות כי יוון תיקלע לחדלות פירעון, למרות שגייסה ב-18 בינואר 8 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח ממשלתיות, ועל אף ניסיונותיה של הממשלה ושל בכירי האיחוד האירופי וה-G7 להרגיע את חששות המשקיעים.

הגירעון של יוון הוא בשיעור של 12.7% מהתמ"ג שלה - יותר מפי ארבעה מהגבול המותר על ידי האיחוד האירופי - בשל ירידה בהכנסות הממשלה וגידול בהוצאותיה. חובותיה של יוון מסתכמים ב-300 מיליארד יורו (440 מיליארד דולר), וב-2010 צפוי היחס בין החוב של יוון לתמ"ג שלה להגיע ל-125% - הגבוה ביותר מכל 16 המדינות בגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully