וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תעש מאיימים בשביתה

אורה קורן

11.2.2010 / 12:15

עובדי התעשיה הצבאית החליטו להכריז סכסוך עבודה. זאת בעקבות החלטת דירקטוריון החברה לפטר 500 מעובדי החברה ב-2010

עובדי התעשיה הצבאית (תעש) החליטו היום להכריז סכסוך עבודה בעקבות החלטת דירקטוריון החברה לפטר 500 מעובדי החברה ב-2010. לדברי העובדים, הפיטורים נכפו על החברה על ידי רשות החברות הממשלתיות. הבקשה להכרזת סכסוך עבודה הועברה להסתדרות. המשמעות היא כי העובדים מקצים להנהלה ולממשלה 14 יום לשיחות איתם, ולאחר מכן יוכלו להשבית את המפעלים.

אתמול החליטה תעש על בפיטוריהם של 500 עובדים במהלך 2010 ועל קיצוצים בהוצאות כדי לשפר את תזרים המזומנים של החברה - כך מסרו מקורבים לחברה. הצעדים יינקטו מהימים הקרובים.

דירקטוריון החברה אישר היום את הצעדים כדי להתמודד עם הגירעון התזרימי הצפוי ב-2010 בהיקף של 250 מיליון שקל. על הצעדים הוחלט בעקבות מבוי סתום בתוכנית ההפרטה של החברה ודרישת רשות החברות הממשלתיות להציג תכנית התייעלות אגרסיבית. לפני כשבוע הציגה תעש תוכנית שכללה חיסכון של 20 מליון שקל בהוצאות, שלא סיפקה את מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן.

בד בבד קרא דירקטוריון החברה לממשלה לקדם את תוכנית הפרטת החברה במיתווה עליו הוסכם בעבר. עיקרו - הנפקה של עד 49% ממניותיה בבורסה ובהמשך מכירת היתרה למשקיע. כהן אינו תומך בהנפקה בנימוק, שתוצאותיה העסקיות של החברה לא יאפשרו הנפקה. ועד העובדים ויו"ר ההסתדרות עופר עיני דורשים להנפיק את החברה כערובה להתחייבות הממשלה להשאיר אותה נקייה מחובות ועם הון עצמי חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully