וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: ירי לעבר פעילי אופוזיציה

טליה שחר וניר יהב

11.2.2010 / 10:23

עשרות אלפי תומכי המשטר האירני יצאו לרחובות אירן לחגוג את יום המהפכה האיסלמית. בתוך כך, אתר רפורמיסטי דיווח כי שוטרים פתחו באש חיה נגד מפגינים במהלך עצרת בטהרן, וכי נכדתו של האייתולה חומייני ובעלה נעצרו במהלך הפגנה

עשרות אלפי בני אדם יצאו הבוקר (חמישי) לרחובות טהרן לציין את יום השנה ה-31 למהפכה האיסלמית במדינה. הטלוויזיה הממלכתית באירן שידרה תמונות של נשים, גברים וילדים נושאים שלטים עליהם נכתב "מוות לארצות הברית" ו"מוות לישראל", בדרכם לכיכר החופש בבירה האירנית, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

בתוך כך, אתר אינטרנט רפורמיסטי דיווח כי כוחות ביטחון עצרו את נכדתו של מנהיג המהפכה האיסלמית האייתוללה חומייני, זהרה אשרקי, ואת בעלה, מוחמד רזה חאתמי, אחיו של מנהיג הרפורמיסטים ונשיא אירן לשעבר מוחמד חאתמי. השניים נעצרו במהלך הפגנות לציון יום השנה למהפכה האיסלמית. עוד דווח כי בנו של מנהיג אופוזיציה נוסף, מהדי כרובי, נעצר אף הוא.

מוקדם יותר דווח כי שוטרים פתחו באש חיה נגד מפגינים במהלך עצרת במרכז טהרן, וכי מנהיגי האופוזיציה מוחמד חאתמי ומהדי כרובי הותקפו.

איומים ב-SMS

חגיגות המהפכה מתקיימות השנה בצל מתיחות רבה, מחשש לחידוש הפגנות האופוזיציה. מאז הבחירות השנויות במחלוקת ביוני שעבר, ניצלו הרפורמיסטים אירועים חשובים להפגנות רחבות, שהתפתחו לא פעם לעימותים אלימים עם כוחות הביטחון. הממשל האירני הזהיר את מתנגדיו כי ינקוט ביד קשה נגד כל מי שיחבל באירועים, ומאז תחילת השבוע נפרשו בבירה מחסומים.

מנהיגי האופוזיציה מהדי כרובי ומיר חוסיין מוסאווי קראו לתומכיהם לצאת ולהפגין. ברשת אל-ערביה דווח על הפגנה גדולה של הרפורמיסטים בכיכר סאדקיה בטהרן. על פי הדיווח, המשטרה עושה שימוש בגז מדמיע על מנת לפזר את המפגינים. רפורמיסטים רבים מסרו לרשת "אל-ערביה" כי מיניסטריון המודיעין באירן שיגר לתושבי טהרן הודעות SMS בו הזהירו אותם מפני התנהגותם ביום זה. "יום המהפכה הוא היום לחיסול אלו שיוצרים מלחמת אזרחים".

(עדכון ראשון: 9:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully