וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החקירה חשפה: כשלים בטיפול בפגה שמתה

קובי מנדל

11.2.2010 / 10:42

ועדת החקירה שמינה משרד הבריאות לבדיקת פרשת הפגה שהוכנסה למקרר מתים לפני כשנה וחצי בעודה בחיים פרסמה את ממצאיה. "הרופא התעלם מאפשרות סימני חיים"

ועדת החקירה שמינה משרד הבריאות לחקירת פרשת הפגה שהוכנסה למקרר המתים בביה"ח בנהריה ולאחר מספר שעות התברר כי היא עדיין בחיים, פרסמה השבוע את מסקנותיה. "הרופא התעלם מאפשרות סימני חיים אצל היילוד בשבוע ה-23 והלידה נוהלה בלי התייחסות לאפשרות הזו", נקבע בדו"ח הועדה.

ועדת החקירה כללה בין היתר את פרופ' אליעזר שלו, מנהל מחלקת נשים ומיילדות במרכז הרפואי העמק בעפולה, ואת פרופ' מיכאל שימל, מנהל הפגייה במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים. בין היתר גבו חבריה הוועדה עדויות מצוות בית החולים בנהריה בטיפל בלידה ומהוריה של הפגה – עלי ופאידה מג'דוב.

בעת בדיקת נסיבות האירוע נמצאו סתירות בין טענת המשפחה לפיה "הילודה הניעה גפיים מיד לאחר הלידה", לבין עדויות אנשי הצוות הרפואי (הרופא המיילד והאחות) שטענו כי לא ראו סימני חיים כלשהם אצל הפגה.

הרופא, ד"ר עידו שולט, טען עוד כי בדק באופן פעיל סימני חיות אצל הפגה אך "לא מצא כאלה". חברי הוועדה טענות בתגובה כי הרופא לא בדק את הפגה כנדרש בעזרת סטטוסקופ פגים אלא הסתפק בבדיקה ידנית: "הרופא טעה בהחלטתו להגדיר את הלידה כהפלה מאוחרת ולא כלידה מוקדמת, וכתוצאה מכך החלה שרשרת הטעויות".

בני המשפחה המיוצגים על ידי עו"ד סאמי אבו ורדה, סיפרו לוועדה כי על אף שלא נאמר להם שהפגה מתה, "נתנו להם להבין כי היא תמות בקרוב". עוד נטען כי גם כאשר ההורים הבחינו בסימני חיים בפגה ודרשו להעבירה לפגיה – סירב הרופא לדרישתם וטען כי מדובר בהפלה ולא בלידה ובכך חרץ את גורלה של הפגה. לאור הגרסאות הסותרות, קבעה הוועדה כי אין בידיה הכלים המתאימים להכריע בין הצדדים.

בעקבות מותה של הפגה, הגישו הוריה תביעה בסך 5.7 מיליון שקלים נגד המדינה בגין רשלנות רפואית. "מעבר לעובדה שוועדת החקירה מצאה שהצוות הרפואי שגה בטיפול לאורך כל הדרך בלידה הזאת, ובכך תומך בגרסת התביעה, יצטרך בית המשפט גם להכריע בין גרסת המשפחה לזו של הצוות הרפואי", אמר עורך הדין של המשפחה. "בכל מקרה די בממצאי ועדת החקירה כדי לקבוע שהיתה רשלנות שגרמה למוות מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully