וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ומופז מגבשים "ציר עוקף לבני"?

פנחס וולף

11.2.2010 / 8:53

מקורבי מספר 2 של קדימה אישרו כי מתנהלים מגעים בינו לבין לשכת נתניהו, במסגרתם הוצעו למופז ולתומכיו תפקידים בממשלה. מקורביו: "הוא מתכוון למצות ההליכים בתוך קדימה"

מקורבי חבר הכנסת שאול מופז (קדימה) אישרו הבוקר כי בשלושת השבועות האחרונים הועברו אליו מסרים ישירים מאנשי נתניהו בניסיון להביא את סיעת קדימה להצטרף לממשלה, מאחורי גבה של יו"ר המפלגה ציפי לבני.

על פי ההערכות שמפרסם עיתון "ישראל היום", במסגרת המגעים בין הצדדים הציעו אנשי נתניהו למופז ולתומכיו תפקידים עבור יותר ממחצית חברי הסיעה. עם זאת, נמסר כי לא התקיימה שיחה ישירה בין השניים. מקורביו של מופז אמרו כי "מופז שומע את הדברים, אך הוא מתכוון למצות את ההליכים בתוך קדימה וכל הצעה תובא לאישור מוסדות התנועה".

בחודש שעבר, קרא מופז לקיים פריימריז לראשות המפלגה בתוך שלושה חודשים. במסגרת תדרוך עיתונאים האשים מופז את לבני בכך שהיא "גורמת נזק לקדימה ולמדינה" ואמר כי קדימה "סובלת ממנגנון שהוא קופסה שחורה ותקנון דרקוני", מה שמוביל לדבריו לחוסר יכולת של החברים להשפיע. "אני קורא תיגר באופן דמוקרטי ומבקש שזה יהיה בשלושה החודשים הקרובים" אמר אז מספר 2 במפלגה. "אני עמדתי במבחן. אם את תנוצחי, אני מצפה שתישארי בקדימה", הצהיר.

בשיחות סגורות שקיים עם חברי הסיעה דווח כי מופז תקף את יו"ר המפלגה ואמר "ציפי לבני פוחדת. היא מגיבה בצורה היסטרית ופחדנית לדרישה דמוקרטית". דבריו נאמרו על רקע דיווחים, לפיהם לבני מסרבת להיענות לדרישתו להקדמת הפריימריז לראשות קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully