וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד לאסד: לחסל את ישראל בעימות הבא

פנחס וולף

11.2.2010 / 8:40

נשיא אירן שוחח עם מקבילו הסורי ודחק בו להתנגד לישראל ולחסלה במקרה של עימות צבאי באזור. "יש ברשותנו מידע אמין, לפיו המשטר הציוני מחפש אחר דרך לפצות על תבוסותיו המשפילות בלבנון ובעזה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר אמש (רביעי) למקבילו הסורי, בשאר אסד, כי יש להתנגד לישראל ולחסלה במידה שתפתח בעימות צבאי באיזור. "יש ברשותנו מידע אמין, לפיו המשטר הציוני מחפש אחר דרך לפצות על תבוסותיו המשפילות שנחל מול תושבי עזה וחיזבאללה", אמר הנשיא האירני בשיחת טלפון בין השניים.

"אם המשטר הציוני יחזור על טעויותיו ויפתח בעימות צבאי, יש להתנגד לו בכל הכוח ולשים לו קץ אחת ולתמיד", אמר אחמדינג'ד. על שיחת הטלפון דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באירן.

בתוך כך, ישראל ממשיכה במאמציה להביא להחמרת הסנקציות נגד המשטר בטהרן. על רקע ההודעה הרשמית של אירן בנוגע לתחילת ייצור דלק גרעיני במדינה, יצאה לוושינגטון משלחת של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח"כ צחי הנגבי. המשלחת נועדה הלילה עם אישים בכירים בממשל האמריקני ובקונגרס. במרכז המפגשים עמדה סוגיית הגרעין האירני והמשתתפים קיבלו סקירות הדדיות של תמונת המצב העדכנית בנושא.

"במוקד המפגשים העמדנו את דרישתה של ישראל לגבש בדחיפות מהלך של סנקציות חריפות נגד המשטר האירני", אמר הנגבי בסיום המפגשים. "הזהרנו כי אין בנושא זה בישראל קואליציה ואופוזיציה, יש גישה אחידה, הרואה באירן סכנה לשלום העולם וליציבות האזורית".

הנגבי הוסיף כי המשלחת הישראלית הדגישה בפני המשתתפים האמריקאים כי "חובה על המערב בהובלת ארה"ב להבהיר שהסנקציות אינן אופציית הפעולה היחידה וכי כל האופציות מצויות על השולחן. התרשמתי כי הממשל האמריקאי אכן נחוש לגבש קונצנזוס במועצת הבטחון להטלת עיצומים משמעותיים יותר מבעבר על אירן בתוך שבועות ספורים".

בין היתר, נועדו חברי המשלחת לארה"ב הלילה גם עם דניס רוס המרכז את הנושא האירני בבית הלבן, עם דן שפירו המרכז את הנושאים המזרח תיכוניים במועצה לביטחון לאומי, עם יועץ מזכירת המדינה למניעת תפוצת נשק גרעיני, בוב איינהורן ועם סגן מזכירת המדינה ג'ק לואו. מלבד הנגבי היו חברים במשלחת חברי הכנסת עמיר פרץ (העבודה), רוני בראון (קדימה), אריה אלדד (האיחוד הלאומי) ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully