וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך מיותר ומסוכן

יואב לימור

11.2.2010 / 8:17

הרבה מאוד מילים נכתבו נאמרו ושודרו אתמול על פרשת ברק-אשכנזי. דיברו על ספינים והדלפות על יועצים ומקורות על מי שהיו ומי שעודם אבל אף אחד מהדוברים - כותב שורות אלה בכללם - לא הצליח לענות על השאלה הכי פשוטה: למה?

כן גם הבוקר אף אחד לא יודע לומר למה לשכת ברק השתוללה בכזאת פראות. מה גרם לה לצאת כך משלוותה ולירות בדובר צה"ל מתוך כוונה לפגוע ברמטכ"ל. הרי זאת לא היתה הידיעה על אפשרות להאריך את כהונתו של אשכנזי שפוצצה את העסק. זה היה אולי הקש אבל מתחתיו מתברר היתה חתיכת גמל שאף אחד מאיתנו לא ראה אפילו את קצה הדבשת שלו. אז מה קרה שם? לשכת ברק דבקה בהסבר הפשטני. אבי בניהו עירבב הרבה מאחורי הקלעים הגיע הזמן להעמידו במקומו. רק חיכינו להזדמנות לפעול וזה לא משנה אם בניהו עמד מאחורי הידיעה או לא (התשובה היא לא). הוא כבר יודע למה זה מגיע לו.

מצה"ל התמונה נראית הפוך. ברק הביא ראש לשכה כוחני יוני קורן שרוצה להראות לכולם מי הבוס. קודם הוא נפרע מהמנכ"ל עכשיו הוא מיישר את הרמטכ"ל. שיידע מי הבוס. אלא שעם אשכנזי הפופולרי קשה להתעמת אז נפגע בדובר שלו. בצבא כבר יבינו את המסר.

זהו שלא. המסר היחיד שהבינו בצבא הוא שלשכת השר רוצה מלחמה. כלפי חוץ נראה הרמוניה בין השר לרמטכ"ל אולי אפילו צילום והודעה משותפת אבל את הדם הרע יהיה קשה לשטוף. וזה עוד החלק הטוב. אשכנזי הוא מהאנשים שלא שוכחים והתגובה תבוא.

זה חבל לא רק משום שברמה האישית שלו צירף ברק לרשימת אויביו הארוכה ממילא עוד כמה שעד שלשום בלילה היו מאוהדיו האחרונים אלא בעיקר ברמה הלאומית שלנו: עד עכשיו נדמה היה שהצמד ברק-אשכנזי תיפקד היטב בוודאי בהשוואה לקודמיו. שיש הרמוניה שמובילה לתוצאות. מעכשיו נסתכל על הדברים אחרת. אנחנו וגם הם. כל אחד יחשב ויחשוב איפה יחפשו אותו מה יגידו מה ידלוף מי יתדרך. זה רע זה מיותר זה מסוכן. יש לנו מספיק צרות גם בלי שהשר והרמטכ"ל יריבו. ולצערנו אפשר להתנבא בלי חשש: הם יריבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully