וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוח פרטי בסלולר משלם פי 2 מלקוח עסקי

אמיתי זיו

11.2.2010 / 7:35

מחיר דקת שיחה ממוצע שמציגות חברות הסלולר כולל גם שקלול של מחיר הדקה ללקוחות עסקיים, שהוא נמוך באופן משמעותי מזה שמשלם הלקוח הפרטי ו"מושך" את הנתון הממוצע כלפי מטה

חברות הסלולר מרבות להתגאות במחיר דקת השיחה הממוצע בישראל, הנמוך לעומת מדינות אחרות במערב ועומד על כ-9 סנטים (כ-35 אגורות) לדקה, לפי נתוני מריל לינץ'. עם זאת, הנתון שמציגות החברות כולל גם שקלול של מחיר הדקה ללקוחות עסקיים, שהוא נמוך באופן משמעותי מזה שמשלם הלקוח הפרטי ו"מושך" את הנתון הממוצע כלפי מטה.

עד כה, נתוני האמת על התשלום של לקוח פרטי לדקת שיחה לא פורסמו. ואולם, מנתונים שאסף משרד התקשורת בנושא ושהגיעו כעת ל-TheMarker עולה כי לקוח פרטי משלם על דקת שיחה ממוצעת 40-45 אגורות, ובתוספת מע"מ, 46-52 אגורות לדקת שיחה. המשרד אסף את הנתונים מ-2008. גם הנתון הזה הוא ממוצע, שמושפע מדקות השיחה הזולות יותר במגזרים כמו חיילים וסטודנטים ומדקות בתוכניות משפחה למיניהן. למעשה, לקוח בתוכניות תעריפים רגילות משלם תעריף גבוה עוד יותר. אם להתייחס לממוצע הכללי של 36 אגורות לדקה, אפשר להסיק שלקוח עסקי בישראל משלם על דקת שיחה בסלולר כ-21 אגורות לדקה, לפני מע"מ. המשמעות היא שלקוח פרטי משלם תעריף שהוא פי שניים לפחות מלקוח עסקי.

משרד התקשורת מעריך שהמרווח בין מחיר הדקה העסקית לפרטית בישראל משאיר מספיק מרחב לכניסה של מפעילי תקשורת חדשים במודל של מפעילים וירטואליים (MVNO). מפעיל MVNO רוכש "בנק דקות" מהמפעילות הקיימות במחיר של לקוח סיטונאי, נהנה מהנחת כמות, ומשווק אותן ללקוח הסופי. ההנחה היא שמפעיל MVNO צריך ליהנות ממחירים של לקוח עסקי גדול, כלומר אף פחות מ-21 אגורות לדקה. גם מחיר זה צפוי לרדת אם משרד התקשורת יחליט על הורדת דמי הקישוריות, כפי שמתוכנן.

הנתונים שקיבץ משרד התקשורת אינם הנתונים העדכניים שאספה כעת חברת הייעוץ NERA, שאותה שכר המשרד לצורך הפחתת דמי הקישוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully