וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החשמל נלחמת בבעלות הצולבת

מאת אבי בר-אלי

11.2.2010 / 7:50

הרשות תפרסם מכרז ייעוץ חיצוני לצורך בדיקת נושא הבעלויות הצולבות של מבקשי הרשיונות לייצור חשמל פרטי, בין היתר בשל הביקורת הציבורית בנושא

רשות החשמל תפרסם מכרז ייעוץ חיצוני לצורך בדיקת נושא הבעלויות הצולבות של מבקשי הרישיונות לייצור חשמל פרטי - כך נודע ל-TheMarker.

המהלך נועד לבחון באופן מקדמי את השלכות הבקשות מצד יזמי תחנות כוח על התחרות בענף, בין היתר בשל הביקורת הציבורית על הבעלות הצולבת שבין ספקיות הגז הטבעי למשק לבין יזמיות משק החשמל.

ברשות מתכוונים להשהות מתן רישיונות ייצור חדשים ולעכב אישור בקשות לשינוי מבנה בעלות ברישיונות קיימים עד להכשרת מנגנון הפיקוח החדש.

זאת, כאשר בין יתר הבקשות אשר מונחות על שולחן הרשות עתידות להיות מונחות גם בקשות חברת דלק תשתיות מקבוצת דלק, המחזיקה בזכויות אספקת גז, לקבלת רישיונות עבור תחנת הכוח המתוכננת בשטח מפעל נילית ובשטח מחלבת אלון תבור של תנובה. כמו כן, עשויה הרשות לדון בקרוב גם בבקשת דלק תשתיות להיכנס לשותפות (84%) במיזם תחנת הכוח אשכולות גת שבקרית גת (אם יתממשו התנאים לקיום העסקה).

במקביל יפעלו ברשות החשמל, לצד רשות ההגבלים העסקיים, כדי לבחון את החמרת תנאי הרישיונות כיום, במטרה לתת מענה לפירצה שמאפשרת לספק גז טבעי להיות בעלי תחנת כוח. זאת, גם נוכח הפרסום ב-TheMarker אודות כוונות קבוצת מרחב, המחזיקה במניות ספקית הגז EMG, להיכנס אף היא להשקעות אסטרטגיות בשוק החשמל.

התנאים הנוכחיים למתן רישיונות ייצור חשמל אינם כוללים איסור מפורש על ספק גז טבעי (או גוף שקשור בו) להחזיק ברישיון לייצור חשמל, כאשר החוק מסמיך את השר לשקול את הענקת הרישיון תוך בחינת תרומתו לתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully