וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדקירה: צה"ל פשט על בית המחבל

ניר יהב ויהושע בריינר

10.2.2010 / 22:46

כוחות הביטחון פרצו לבית המחבל שדקר חייל למוות בצומת תפוח. לדברי הפלסטינים, נעצרו שישה מבני משפחתו והוחרמו מסמכים ומחשבים. בצה"ל אישרו את הדיווח על הפשיטה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

מקורות פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל פעלו הערב (רביעי) בכפר יעבד שליד ג'נין, בו התגורר המחבל הפלסטיני שביצע את פיגוע הדקירה בשעות אחר הצהריים. בפיגוע נרצח חייל צה"ל, רב סמל איהאב חטיב מכפר מרר, ששירת בקבע כנגד לוגיסטיקה בחטיבת כפיר.

לפי הדיווחים של המקורות הפלסטינים, כוחות הביטחון הישראליים הטילו הערב עוצר על הכפר ופעלו בו במשך מספר שעות. במהלך הפעילות פשטו הכוחות על מספר בתים בכפר, ביניהם ביתו של המחבל מחמוד חטיב, ששימש כקצין במשטרה הפלסטינית.

המקורות הוסיפו כי הכוחות עצרו כמה מבני משפחתו של חטיב והורו להם לפנות את ביתו של חטיב משום שהם מתכוונים להרוס אותו. עדי ראייה מסרו כי הכוחות עצרו שישה מבני משפחתו של חטיב. החיילים גם החרימו מחשבים, מסמכים, תמונות ומכשירי טלפון נייד מבית אביו של חטיב ומבתיהם של אחיו. על פי הדיווחים, הכוחות הציבו מחסומים בכניסות וביציאות לכפר ובדקו בהם תעודות זהות של תושביו. על פי הדיווחים, הכוחות יצאו מהכפר וסיימו את הפעילות בו. מדובר צה"ל נמסר כי "היום לאחר דקירת נגד צה"ל בצומת תפוח, הגיעו כוחות הביטחון לבית המפגע בחירבת אל חולג'ין, מערבית לג'נין, במסגרת חקירת הפיגוע".

מוקדם יותר גינה ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד את הפיגוע. פיאד מסר כי הרשות הפלסטינית תמשיך לעשות את כל הצעדים הדרושים למען הישנות אירוע כזה. לדבריו, "אירוע כזה מנוגד לאינטרס הלאומי הפלסטיני, ולמאמצים של הרשות הפלסטינית ולהתחייבויות שלקחה על עצמה".

פיאד הוסיף כי "בני עמנו מאוחדים מאחורי המחאה העממית הבלתי אלימה נגד ההתנחלות, הגדר ותקיפות המתנחלים. מחאה זו מקבלת גיבוי מלא מהרשות ותמיכה בינלאומית רחבה". פיאד הזהיר גם מ"סכנת ההיסחפות אחרי סוג זה של פעילויות אלימות, שהוכח כי הינה גורמת נזק לאינטרסים העליונים של בני עמנו" וקרא לכל התושבים להיזהר מפני השלכות של מעשים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully