וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מתנהג כמו כלב

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

10.2.2010 / 10:21

החתול ממש מתנהג כמו אחד מהכלבים, או מכרסם צמחים? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות לכם

החתולה שלי משחקת כל הזמן עם הכלבים בבית ומתנהגת באופן כללי כמו כלב. רציתי לשאול אם זה הגיוני שיש חתולים כאלה, כי כולם תמיד מספרים שהחתולים שלהם אוהבים רק את עצמם. איך זה ייתכן שהאופי של התעצב לכדי אופי שכזה?

חתולים הם חיות מופלאות, וכמו כל יצור חי אחר- כל אחד ואחת מהם הוא עולם מלא בפני עצמו. חשוב לא לעשות הכללות, ולדעת שהחתולים אוהבים מאד את האנשים שאיתם. הם פשוט בררנים יותר מאשר כלבים, והם לא אוהבים כל אחד. הם אוהבים מתוך בחירה וכאשר הם אוהבים מישהו זה קשר מופלא.

אין ספק שאצלך המצב נפלא והחתולה שלך שמחה, פעילה והיא למעשה חתולה אמיתית, כזו שאוהבת ופתוחה לכל יצור חי אשר יוצר איתה קשר. חתולים וכלבים יכולים לחיות יחד חיים הרמוניים וכיפים ביותר, ולמעשה זה תלוי לחלוטין באדם שאיתם, פלוס הגנטיקה והסביבה בה הם גרים יחדיו.

כאשר כל הצרכים (הפיזיים וגם ההתנהגותיים והנפשיים) של החתולה וגם של הכלבים מקבלים מענה נכון ויש הרבה הבנה ואהבה – הרי שהתנהגות החתולה שלך היא בהחלט אמיתית ו"חתולית". אז תני לעצמך הרבה קרדיט, את מלאת אהבה לחתולה ולכלבים ונותנת להם כל מה שהם צריכים, ולכן הם מאושרים ומתנהגים בצורה הרמונית וכייפית.

החתולה שלי אוהבת לכרסם את עלי הצמח שלי כל הזמן, ובייחוד להוציא את האדמה שבתוך העציץ. אני לא דואגת מהעלים כי הם לא מזיקים, אבל אני לא יודעת מה לעשות בעניין הלכלוך שהיא גורמת. האם גם כאן ריסוס במיץ הדרים או פיזור קינמון יעשו את העבודה?

שאלתך חשובה ותודות על פנייתך. ירוק חשוב לחתולים מאד, ולכן אנא דאגי לגדל עבורה אדנית קטנה עם דשא. החתולה שלך תכרסם זאת בביטחון מלא, ומתוך צורך פיזי אמיתי. צמחים אחרים עלולים להיות רעילים וחשוב מאד לבדוק את הצמחים בבית, כדי לוודא שאין משהו אשר רעיל לחתולים. הם רגישים מאד.

באשר לאדמה זה כבר סיפור אחר. היא מחפשת בוודאי מקום לעשות צרכיה, וייתכן מאד שארגז החול שלה לא מספק. חשוב לנקות אותו בכל יום ולוודא שהארגז עצמו גבוה וגדול.

מומלץ להשתמש בחול מתגבש באיכות גבוהה ביותר, ואנחנו משתמשות בחול עץ – שבבי עץ איכותיים ודחוסים אשר מעולים לשימוש ומתגבשים מעולה. אנא לא להשתמש בחול קריסטל לסוגיו השונים. בחול זה השתן מצטבר, וגם אם בני האדם לא מריחים זאת החתולים מריחים סירחון תמידי ממנו, ולכן יש הרבה מאד חתולים אשר לא עושים בארגז כאשר יש חול מסוג זה. בנוסף המרקם ה"קוצני" של חול קריסטל לא טוב לחתולים והם סובלים מכך.

את הצרכים חובה להוציא כגוש מתוך החול בכל יום ולוודא גובה של 12 ס"מ וארגז חול גבוה ורחב דיו כדי לאפשר לחתולה לחפור היטב וגם לכסות היטב כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully