וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשעו רוצחי המאבטח בסופרמרקט "חצי חינם"

גלעד גרוסמן

10.2.2010 / 10:20

ביום הולדתו של יום טוב דואק, המאבטח שנרצח בשוד סניף "חצי חינם" בחולון, הרשיע ביהמ"ש את שני רוצחיו. משפחתו של דואק: "נעלה לקברו ונספר לו שהרוצחים נתפסו"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: רן צימט)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את שמעון והבה ושמעון לוי שרצחו את מאבטח סניף הסופרמרקט "חצי חינם" בחולון, יום טוב דואק, במהלך שוד הסניף ב-2007. הנאשם השלישי בפרשה, אפרים כהן, זוכה מחמת הספק. משפטו של הנאשם הרביעי מאור כהן מתנהל בימים אלה.

הפרקליטות ביקשה לעכב את שחרורו של כהן עדי ולאפשר לה לערער, אולם בקשתה נדחתה וכהן ישוחרר בערבות. והבה הורשע על סמך דגימות ד.נ.א שנמצאו על כובע הגרב שחבש על פניו במהלך השוד ואשר הושלך לא הרחק מהסופר. לוי הורשע לאחר שנתפס במהלך השוד עצמו על ידי עובדים. כהן הואשם על סמך עדותו של מאור כהן, אולם השופטים קבעו שאין בכך מספיק בכדי להרשיעו.

היום היה אמור לחול יום הולדתו ה-59 של דואק. בני משפחתו אמרו כי בכוונתם לעלות היום לקברו ולספר לו את אשר התרחש. "לפחות נוכל לספר לו שהרוצח נתפס". טובה דואק אשתו של המנוח אמרה כי היא מאוכזבת מזיכויו של אפי כהן. "בית המשפט התעלם מדברים שנאמרו באולם ומהשקרים של כהן. היה ברור שהוא מעורב ותכנן את הכל".

עורך הדין יניב שגב, פרקליטו של שמעון לוי אמר לאחר פסק הדין כי "נלמד את הכרעת הדין ונחליט אם לערער. התובע גיא גורן מפרקליטות מחוז ת"א אמר כי "אנחנו שבעי רצון מהתוצאה. שני מבצעי הרצח העיקריים הורשעו. אנחנו נבחן את הזיכוי ונשקול לערער.

עורכי דינו של אפרים כהן, ליאור אשכנזי ואיתן כבריאן, הגיבו על זיכוי מרשם ואמרו כי "בית המשפט קיבל את טענותינו לאחר שהשתכנע כי הלקוח שלנו אפי כהן לא היה בין המתכננים של המעשים שיוחסו לו בתחילה. אנחנו שמחים שבית המשפט היה קשוב ובחר לקבל את טענותינו להביא לזיכויו של אפי כהן מאותן עבירות קשות שיוחסו לו".

הסתערו על דואק באקדחים שלופים

מקרה הרצח אירע במרץ 2007 ולפי כתב האישום ירו הרוצחים במהלך ניסיון שוד בראשו של דואק בשעה שזה היה שכב על הרצפה. כתב האישום נגד הרוצחים הוגש במאי 2007 והם הואשמו ברצח, שוד בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נשק. לפי כתב האישום והבה חבר למנהל מחלקת הדגים בסניף, מאור כהן ולשניים נוספים: שמעון לוי ואפרים כהן ויחד זממו השלושה לשדוד את החנות יומיים לפני ערב פסח. בסוף מרץ הגיעו והבה ולוי לסניף כשהם חמושים באקדחים ורכובים על אופנוע ועטו על פניהם מסיכות סקי.

לפי כתב האישום "והבה ולוי הגיעו לפתח הסופרמרקט, נכנסו במהירות מבעד דלתות הזכוכית והסתערו כשאקדחים שלופים בידיהם על שני המאבטחים שהיו במקום דואק ויצחק יונייב. הם הדפו אותם לאחור תוך שהם צועקים: 'לשכב על הרצפה'. מיד בסמוך לכך החל והבה להכות יחד עם לוי את דואק ויונייב בראשיהם באמצעות קתות האקדחים שנשאו בידם והם הופלו על הרצפה האחד ליד השני".

כתב האישום פירט את מצבו של דואק לאחר מכות אלו. "דואק שכב חסר אונים על בטנו כשפניו מופנות כלפי הרצפה". לאחר מכן "והבה לקח ממנו את האקדח שנשא על גופו, רכן לעברו כשרגלו האחת מונחת על גוף המנוח, הצמיד את האקדח שנשא לראשו וירה ירייה אחת מטווח קצר בראשו והכול בכוונה תחילה לגרום למותו".

לאחר הרצח, כך המשיך כתב האישום, ניסה לוי לשדוד את הקופה הראשית אך המאבטח יונייב השתלט עליו. והבה נמלט מהמקום על האופנוע לאחר שראה שלוי לא חוזר עם שק הכסף. הוא הגיע לאילת ושם נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully