וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי: מספר ההרוגים בהאיטי - 230,000

טליה שחר

10.2.2010 / 9:28

ממשלת האיטי מעריכה כי מספר הקורבנות מרעידת האדמה החזקה עלול להמשיך ולעלות. מיליון בני אדם נותרו ללא קורת גג וחיים בחודש האחרון ברחובות הבירה באוהלי פלסטיק

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ממשלת האיטי העלתה ב-18,000 את אומדן ההרוגים ברעידת האדמה, וכעת היא מעריכה שהוא עשוי להגיע ל-230,000, כך דווח היום (רביעי). שרת התקשורת של האיטי מארי-לורנס גוסלין אמרה כי המספר האחרון אינו סופי וכי כ-300,000 בני אדם נפגעו ברעש בעוצמה של 7 דרגות בסולם ריכטר שאירע ב-12 בינואר.

המספרים האחרונים לא כוללים גופות שנקברו על ידי גורמים פרטיים או בני משפחה, כך דווח ב-BBC. בכך מתקרב מניין ההרוגים בהאיטי לזה של קורבנות הצונאמי ב-2004, בו נהרגו כ-250,000 בני אדם.

עיר אוהלים בה חיים הניצולים מרעידת האדמה בהאיטי. רויטרס
כמיליון בני אדם חיים ברחובות האיטי/רויטרס

ראש הממשלה ז'ן-מקס בלריבה מסר כי מיליון בני אדם נותרו ללא קורת גג וחיים ברחוב באוהלים מפלסטיק או מסדינים. לדברי ראש הממשלה, בכמה אזורים בהאיטי המצב משתפר, תודות לשיפור בחלוקת מזון ושירותים רפואיים, אך בעיית המגורים נותרה הבעיה הגדולה ביותר. "לאן נעביר את כל האנשים האלה?" שאל בלריבה במסיבת עיתונאים עם ראש הכוח לשמירת שלום של האו"ם.

ראש הממשלה העריך כי ייקח להאיטי לפחות שלוש עד ארבע שנים כדי לחזור למצבה לפני רעידת האדמה, וכ-10 שנים לבנות מחדש את 250,000 הבתים שנהרסו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully