וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו לרוסים נמאס

בועז ביסמוט

10.2.2010 / 7:53

אפילו לרוסים כבר אין עוד כוח למשחקים של איראן.

כזכור, מוסקבה סייעה לאיראן להקים את הכור בבושהר, הבטיחה לספק לאיראן מערכת טילי נ"ט מתקדמים S-300 והיא דוגלת בפתרון דיפלומטי למשבר. כל זה נכון, אבל אתמול כבר החלה מוסקבה לשנות את הפזמון. ניקולא פטרושב, ראש המועצה הרוסית לביטחון לאומי, האשים את טהרן עם תחילת העשרת אורניום ברמה גבוהה ב"ערעור היציבות באזור", ב"הגברת החשד נגדה" ובעיקר ב"בחינת הסבלנות של הקהילייה הבינלאומית". אם מישהו היה זקוק להוכחה שסין נותרה הפרו?איראנית האחרונה במערכה, פטרושב העניק לו אותה.

האיראנים מנהלים את משבר הגרעין כמעט כמו שהם אורגים שטיחים: באיטיות ובסבלנות - רק שבמקום הקשרים הקטנים לשטיחים הם משתמשים בשקרים גדולים לתוכנית הגרעין. איראן מצפצפת על העולם ומתקדמת בצעדי ענק לפצצה. אתמול הם עלו מדרגה נוספת. בפעם הראשונה באופן רשמי טהרן מעשירה אורניום ברמה של יותר מ?3.5 אחוזים.

גם הסימבוליקה של אירועי אתמול חשובה: בנתנז, לפני שבע שנים, נפל לעולם האסימון. באוגוסט 2002 חשף ארגון אופוזיציה איראני גולה ("המוג'הידין של העם") כי לאיראן יש גם פרויקט גרעין חשאי וכן מתקן לייצור מים כבדים בארק, 200 ק"מ מדרום?מערב לטהרן. אז העולם הבין כי ישראל אינה פרנואידית. אז גם הפכה הבעיה האיראנית לבעיה עולמית.

אבל האם זה עזר? המשבר הגלוי והפתוח בן שבע השנים בין המעצמות לאיראן ושלושה סבבים של סנקציות לא עצרו את פרויקט הגרעין האיראני. להפך: הפרויקט רק מתקדם, בניצוחם של מדענים איראנים שיודעים היום להעשיר אורניום ברמה גבוהה, מה שמעניק להם את האפשרות, התיאורטית, לייצר ראשי נפץ גרעיניים.

אין עיתון בעולם שלא כתב השבוע בניסוח כזה או אחר כי איראן מצפצפת על העולם. פטרושב סיפר באחרונה כי תיכנן לקיים פגישה עם סעיד ג'לילי, שעומד בראש המו"מ מטעם איראן בסוגיית הגרעין. "הפגישה היתה מתוכננת זמן מה לפני שאיראן בישרה על רצונה להעשיר אורניום ברמה של 20 אחוזים", סיפר פטרושב, "היתה רק בעיה אחת: הוא לא הגיע לפגישה". וזה עוד מול הרוסים.

בקצב הזה, בוקר אחד עוד נתעורר עם פצצה: או של איראן או על איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully