וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בצמרת: האם תוארך כהונת הרמטכ"ל?

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

9.2.2010 / 23:25

בלשכת שר הביטחון מכחישים את הדיווח, לפיו ברק יתמוך בהארכת כהונת הרמטכ"ל אשכנזי, וטוענים: "הפרסום מבית מדרשו של דובר צה"ל גורם לזילות מוסד הרמטכ"לות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

סערה בצמרת הביטחונית של מדינת ישראל: אמש (שלישי) במהדורת "מבט" בערוץ הראשון נמסר כי שר הביטחון אהוד ברק תומך בהארכת כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי בשנה נוספת, החמישית במספר. על פי הדיווח, הכוונה להאריך את כהונתו של אשכנזי נובעת מהאתגרים הביטחוניים העומדים בפני ישראל, מה שתואר כ"שנה ביטחונית משברית".

במשרד הביטחון נדהמו לשמע את הדיווח שכן לדבריהם הארכת כהונת הרמטכ"ל כלל לא נדונה. בסביבתו של שר הביטחון הפנו אצבע מאשימה לעבר דובר צה"ל תא"ל אבי בניהו שלדבריהם אחראי לפרסום.

גורמים במשרד הביטחון אמרו כי "במערכת הביטחון ובממשלה יש הערכה רבה לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולפועלו. נושא הארכת כהונתו לא נדון בשום מקום ופרסום הידיעה מבית מדרשו של דובר צה"ל אבי בניהו גורם לזילות במעמד הרמטכ"ל ובמוסד הרמטכ"לות".

אשכנזי צפוי לסיים כהונה בעת ארבע שנים בחודש פברואר 2011. אף כי במספר הזדמנויות אותת הרמטכ"ל כי איננו שש להמשיך בתפקיד הרם, הרעיון להאריך את כהונתו בשל האתגרים הביטחוניים ובשל היעדר יורשים ראויים ברורים נתמך על ידי שרים בממשלה. שלושה אלופים במדים ואלוף אחד שפשט את מדיו מוזכרים כיורשים פוטנציאלים לאשכנזי: סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ, אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט, אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט והאלוף במיל. משה קפלינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully