וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בערד לא מוכנים לקלוט תושבים חדשים?

רמי שני

10.2.2010 / 8:00

30 משפחות, חברי קהילת "דרך הלב", העבירו את משכנם לעיר הדרומית רק כדי לגלות שהעירייה מערימה עליהם קשיים. "הגענו לערד עם רצון להשתלב". העירייה: "הם פועלים ללא אישור"

בית משפט השלום בבאר שבע הורה אתמול (שלישי) לעכב בשבוע את צו הסגירה שהוציאה עיריית ערד למאפיית "לחם אברהם" בעיר. לדברי בעלי המאפייה, עיכוב הצו נועד לאפשר את השגת האישורים הדרושים להפעלתה. ואמנם במקרה זה אין מדובר בבעלים מן הסוג המקובל - אלא בקהילה השיתופית הנקראת "דרך הלב".

קהילת "דרך הלב" מורכבת מכ-30 משפחות, ועד הגיעה לערד לפני כחודש שכנה הקהילה באזור המרכז. הקהילה מאמינה בהתבוננות מודעת בכל אספקט בחיים ובחירה עצמאית וצלולה באופן שבו יש לחיות את החיים. בהתאם לכך, חינוכם של 35 הילדים שבקבוצה מופקד בידי ההורים, על חשבון מערכת החינוך. כמו כן, רבים מחברי הקהילה הנם בעלי רקע אקדמי, חלקם עוסקים בהוראה וחינוך, היי טק, טיפול הוליסטי ועוד.

בקהילה טוענים שצו הסגירה הוא הצעד האחרון בניסיון של העירייה למנוע את כניסת הקבוצה לעיר: "ראש הוועדה הממונה בערד, גדעון בר לב, מפיץ עלינו כל שמועות, שאנחנו 'כת' של מוזרים, ופועל ממניעים אישיים" טען יניב לב, יושב ראש ועד הקהילה. "בנוסף, אנו מנסים לפגוש אותו כבר שלושה חודשים והוא מתעלם מאיתנו. הגענו לערד עם רצון עז להשתלב בעיר כקהילה חברתית, והתחושה היא שמנסים לשים לנו רגל במקום לסייע לנו להיקלט". דוברת עיריית ערד נתבקשה להגיב על הטענה כי ראש העיר מסרב לפגוש את הקבוצה, אך היא לא ענתה על כך.

"על גופתי המתה"

פרשת הניסיון למנוע את הגעת הקהילה לעיר התעוררה לאחר שחבריה עברו לפעול במרכז הקליטה: "חתמנו על חוזה מול הסוכנות היהודית לקבלת המבנה", סיפר לב, "והתגובה של בר לב הגיעה אלינו רק דרך גורמים פוליטיים בעיר, והיתה: 'על גופתי המתה'. יש לו תכניות אחרות לבניין הזה". בתגובה לכך אומרים בעיריית ערד כי "מרכז הקליטה בערד אינו מיועד לתפקיד זה. הסכם השכירות שנחתם בין הסוכנות לבין הקבוצה נעשה שלא על דעת העירייה ובניגוד לתקנות. בתוך כך התחילו עבודות בנייה במבנה בניגוד לחוק וללא אישור, ולכן הוצא צו הפסקת העבודה".

מהסוכנות היהודית נמסר שעל פי ההסכם שנחתם עם חברי הקבוצה, מוטלת עליהם האחריות להשיג מהעירייה את כל האישורים הנדרשים על פי חוק. הסוכנות היהודית פנתה לעיריית ערד כדי שתפעל בכל המישורים להסדיר את הנושא. לפיכך עתרה הקהילה לבית המשפט נגד הצו, ובמקביל פועלת עתה להשיג את האישורים ממשרד הבריאות ומשאר הגורמים.

"התושבים מקבלים אותנו בחום רב", סיפר לב, "ולא ברור למה דווקא הגופים הרשמיים מנסים לסכל את בואנו". ואכן המאפייה וסדנאות הייצור מעסיקות כמה עשרות אנשים מערד ומהסביבה, והתוצר היומי של המאפייה מגיע לכ-500 קילוגרמים.

  • עוד באותו נושא:
  • ערד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully