וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין התקפל: הח"כים לא יטוסו במחלקת עסקים

9.2.2010 / 19:26

בעקבות הביקורת הציבורית, הקפיא יו"ר הכנסת את יישום הנוהל, לפיו ח"כים יטוסו לחו"ל במחלקת עסקים במקום במחלקת תיירים. ח"כ בן ארי: "למנוע בזבוזים מיותרים"

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין החליט הערב (שלישי) להקפיא את יישום נוהל טיסות חברי הכנסת, לפיו הם ישודרגו באופן אוטומטי לטיסות במחלקת עסקים. ריבלין ביקש מיושבי ראש ועדת האתיקה בעבר ובהווה, חברי הכנסת חיים אורון, אריה אלדד ושלי יחימוביץ, ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין, לדון מחדש בנוהל ולהגיש לו את המלצותיהם. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שקיימו הערב יו"ר הכנסת ומנכ"ל הכנסת דן לנדאו עם ארבעת חברי הכנסת.

רק אתמול הכריז ריבלין על הנוהל הרשמי החדש. עד אז, ולמעשה עדיין, לא היה נוהל מסודר בעניין וחבר הכנסת הוא שהחליט באיזו מחלקה לטוס. הנוהל שהציע ריבלין קבע עוד כי עובדי כנסת יוכלו לנסוע במחלקת התיירים בלבד, אלא אם הם מתלווים לחברי הכנסת.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה להקפאת שדרוג הטיסות כי "מדובר בצעד חשוב, אבל לאור התנהלותו הבעייתית של ריבלין מן הראוי לשקול הכנסת יועץ ארגוני שימנע בזבוזים מיותרים מהקופה הציבורית". גם חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) בירך על הקפאת הנוהל ואמר כי מדובר בהחלטה צודקת. "טוב עשה ח"כ ריבלין שהקשיב לרחשי ליבו של הציבור והקפיא את הנוהל. כל עם ישראל מהדק את החגורה. אנחנו צריכים להוות דוגמא אישית", אמר מולה.

גורם בכיר בכנסת הסביר לאחר הפרסום על הנוהל החדש כי למעשה אין בו כל חידוש, ושהמהלך יתרום לשקיפות בלבד. יו"ר הכנסת הגן על ההחלטה לשדרג את החכ"ים והסביר שמדובר במתן "נינוחות" לחבר הכנסת. "אנחנו מדברים בזוטות, מה הצדקנות הזו, אם היה מדובר בנסיעת תענוגות או הטבה לח"כ אז היה הדבר אסור", אמר ריבלין שהסביר כי המטרה היא למנוע מצב של ניגוד עניינים בו הח"כים יתבקשו לסייע לחברות בבקשות עסקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully