וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: לוחמים יקבלו הטבות גם אחרי השחרור

פנחס וולף

9.2.2010 / 18:51

לפי הצעת חוק חדשה, לוחמים יזכו לשמור את תעודת הלוחם שלהם במשך שנה לאחר שחרורם מצה"ל וייהנו משורה של הטבות והנחות. ח"כ טיבייב: "זו מחווה שתוקיר ותתגמל את הלוחמים"

"לוחמים יהיו זכאים להשתמש בתעודת הלוחם שברשותם גם במשך השנה שלאחר שחרורם". כך קובעת הצעת חוק חדשה של ח"כ רוברט טיבייב (קדימה). לפי ההצעה, תוקפה של תעודת הלוחם יפוג רק לאחר 12 חודשים מתאריך השחרור מצה"ל, דבר שיאפשר ללוחם לשעבר ליהנות מהטבות רבות, בהן נסיעה חינם בתחבורה הציבורית.

את הצעת החוק יזם עמי שרייר, ששכל את בנו יפתח, קצין מיחידה 101 של הצנחנים, במלחמת לבנון השנייה, במטרה להנציח את זכר בנו. במכתב שהפנה לחברי הכנסת, כתב כי, "מכיוון שהלוחמים נמצאים בבסיסים באמצע השבוע, אין באפשרותם לממש את זכויותיהם ככאלה. זוהי חובה מוסרית של המדינה, שצריכה להביע את הערכתה ללוחמים. הצעה זו גם תיצור מוטיבציה נוספת לשירות קרבי בקרב צעירים רבים".

לדברי ח"כ טיבייב, "מדינת ישראל חייבת לתגמל באופן הולם את הלוחמים, שזקוקים לתנאים ולהטבות דווקא בשנה הקריטית שלאחר הגיוס. בזמן זה הלוחמים המשוחררים נכנסים לתהליך של חיפוש עצמי ומבקשים להשתלב בחברה האזרחית. אני מקווה כי החוק ישפר ולו במעט את תנאי הלוחמים המשוחררים ויהווה אות הוקרה צנועה למענם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully