וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "סנקציות משתקות על אירן ועכשיו"

9.2.2010 / 13:41

ראש הממשלה נתניהו נועד היום עם שגרירי מדינות האיחוד האירופי ואמר להם: "אנו מצפים מכל ממשלה אחראית בעולם לגנות בתוקף את המשטר הברוטאלי בטהרן המזלזל ברצון הקהילה הבינלאומית"

יח"צ - חד פעמי

ממשלת ישראל מגבירה את הלחץ הדיפלומטי במטרה להביא להחמרת הסנקציות נגד אירן. על רקע הכרזת המשטר בטהרן על תחילת הייצור של דלק גרעיני היום (שלישי), נועד בצהרים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שגרירי מדינות האיחוד האירופי בישראל. בפגישה שנערכה במלון המלך דוד בירושלים פנה נתניהו לשגרירים ואמר: "ביומיים האחרונים השמיעו שוב ראשי המשטר הברוטאלי בטהרן קריאה לחיסול מדינת ישראל – אנו מצפים מכל ממשלה אחראית בעולם, ובוודאי מממשלותיכם באיחוד האירופי, לגנות בתוקף את ההתבטאויות הללו".

נתניהו הוסיף והדגיש: "דרושות יותר ממילים – אירן דוהרת במירוץ שלה להתחמשות בנשק גרעיני תוך שהיא מזלזלת ברצון הקהילה הבינלאומית". לדבריו, על הקהילה הבינלאומית "להגן על שלום העולם ולהטיל סנקציות על אירן – לא סנקציות חלקיות ולא סנקציות מתונות: צו השעה הוא להטיל סנקציות משתקות על אירן ועכשיו!".

ההחלטה על סנקציות חדשות על אירן צפויה להתקבל בשבועות הקרובים – כך העריך הבוקר דובר הפנטגון שמסר כי ארצות הברית תקדם הנושא במועצת הביטחון של האו"ם בהקדם. הבוקר דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באירן כי החל תהליך העשרת האורניום ברמה גבוהה במתקן הגרעיני בנתאנז. "היום החלנו לייצר דלק גרעיני מועשר, ברמה של 20%, בנוכחותם של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", נמסר בהודעה רשמית מטעם הממשל. אך דובר משרד החוץ מסר כי ארצו עדיין מוכנה לבצע החלפת דלק אם דרישותיה ייענו.

ההודעה, אשר נמסרה גם לסוכנות לאנרגיה אטומית, היא תוצאה של הנחיה ישירה מצד נשיא המדינה מחמוד אחמדינג'ד שהורה להאיץ את תהליך העשרת האורניום כחלק מהפעלת כור המחקר האירני בבירה טהרן. הוראתו של אחמדינג'ד להעשיר את האורניום עומדת בניגוד להסכם הפשרה, שגובש בין סבא"א ושש המעצמות והוצע לאירן, לפיו רוב מאגר האורניום האירני יישלח להעשרה במדינה אחרת ויוחזר לה בצורת של מוטות דלק לשימוש בכור למטרות רפואיות.

יחד עם זאת, דובר משרד החוץ האירני ראמין מהמנפרסט אמר כי טהרן עדיין מוכנה לעסקת החלפת דלק אם דרישותיה ייענו. מהמנפרסט הוסיף כי כוונות המערב להתקדם לקראת סנקציות לא תעזור לצדדים להתקדם מעבר למשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully