וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

9.2.2010 / 12:07

טיולים גשומים, בעיות אוזניים וייעוץ - לכל דבר יש פתרון ותשובה. ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, עונה לשאלות שלכם

שלום, איך ניתן להוריד את הכלבה לטיול בעת הגשמים? האם יש דרך בה אוכל להגן עליה? אני מפחדת שהיא תתקרר.

בימים גשומים אפשר לשקול לצאת בהפסקות של הגשם. לכלבים מגזעים זעירים, יש לעיתים רתיעה מהליכה על שלוליות, ואפשר לשקול לעטוף את כפות הרגליים בכיסוי מיוחד הנמכר בחנויות מחמד. מעין ערדליים. יש כמובן שפע של מעילים ובגדים לחיות מחמד. לגבי התקררות, אין סיבה לדאגה – המערכת החיסונית שלה תגן עליה. אפשר לחזק את המערכת החיסונית על ידי תזונה איכותית, פעילות גופנית וכמובן חיסונים וטיפול נגד תולעי מעיים ותולעת פארק.

קניתי אתמול כלבה פקינזית, ללא פנקס חיסונים. לאחר כמה שעות הבחנתי שהבטן שלה נפוחה. נאמר לי שהיא לא הרה ולא חולה, אלא אכלה הרבה וצריכה לעשות את צרכיה. היא עשתה צרכיה, ועדיין באותו מצב. על מה זה עלול להצביע?

בטן נפוחה אצל גורים היא לא בהכרח בעיה רפואית. גורים עדיין לא פיתחו שרירי בטן מספיק חזקים כדי לתמוך באיברים הפנימיים, וגור קטן שאוכל לשובע עלול להראות כמו בלון קטן. אם מדובר בכלבה בוגרת, רצוי לבדוק אותה, מאחר שיתכן ומדובר בצבירת נוזלים בחלל הבטן שעלולה להעיד על מחלה, כמו למשל בעיית לב שנפוצה בגזע הזה.

בבדיקה רפואית אפשר לדגום את הנוזל בקלות ולבצע הערכה שלו שתיתן כיוון חשוב להמשך בדיקות. אפשרויות אחרות הן בעיות ספיגה של חלבון, בעיית כליות, גידול, דימום פנימי ועוד.

יש לי כלב ספרינגר ספניאל בן שנתיים. הוא תמיד מגרד את אוזנו, גם אחרי שניקינו לו את האוזניים עם נייר, בלי חומר מסוים. מה אפשר לעשות? ממה זה נובע?

ספאניילים נוטים בקלות לדלקות אוזניים. הדבר עשוי להיגרם מנגיעות בפרעושים או נטייה של הגזע לצבירת שעווה וגירוי של האוזן. תזונה מתאימה עשויה לפתור את הבעיה, וכמובן טיפול נגד פרעושים. במקרים מסוימים שבהם הבעיה חוזרת שוב ושוב יש לבדוק כי הכלב אינו סובל מתת פעילות של בלוטת התריס. בינתיים אפשר לעשות שימוש בתמיסה מיוחדת לניקוי אוזניים הנמכרת גם בחנויות מחמד. אפשר לבצע את הניקוי עם צמר גפן.

מה המשמעות של עיקור כלבה מבחינת ההתנהגות? האם יש שינוי באופי לאחר מכן, ומאיזה גיל מומלץ לעקר?

מבחינת ההתנהגות יש בהחלט רק יתרונות. בעיות התנהגות רבות מחייבות עיקור. כלבה מעוקרת היא יותר ביתית ופחות נוטה לאגרסיביות או לחץ. מומלץ לעקר מגיל חצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully