וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בישראל: בעלי טויוטה פריוס - למוסך

דניאל שמיל

9.2.2010 / 12:45

יבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, הודיעה היום כי תזמן למוסך גם 1,335 מכוניות מדגם פריוס. הפעם לא מדובר בדוושת התאוצה אלא בחשש לבעיה בבלמים

יבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, הודיעה היום כי תזמן למוסך גם 1,335 מכוניות מדגם פריוס. הפעם לא מדובר בדוושת התאוצה אלא בחשש לבעיה בבלמים. הקריאה לתיקון החלה בהוראת ממשלת יפן, שתבעה מטויוטה לחקור תלונות על בלימה לא רציפה בדרכים משובשות או על פסי האטה. התיקון מצטרף ל-33 אלף מכוניות אחרות של טויוטה בהן תתוקן דוושת התאוצה, אשר עלולה להיתקע במקומה.

בהודעה של יוניון מוטורס נכתב כי מרחק הבלימה לא נפגע בשל הבעיה, ומדובר בהפרעה של "תחושת הבלימה" בלבד. על כן, טויוטה לא רואה את התיקון כמניעת בעיה בטיחותית, אלא פעולה לשיפור שביעות רצון הלקוחות. כל בעלי המכוניות ייקראו בשבוע הבא לבדיקה במוסך והתוכנה השולטת על פעולת בלמי ה-ABS תעודכן. משך הטיפול יהיה כ-40 דקות.

טויוטה מוטור, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, תשיב למוסכים את מכוניות פריוס ביפן לאחר שהממשלה המקומית הורתה לה לחקור את התלונות בנוגע לכשלים בבלמים. השבת המכוניות למוסכים תוסיף על 8 מיליון כלי רכב שכבר השיבה החברה למוסכים בעקבות תקלה נפרדת בדוושת ההאצה בגדמים אחרים.

טויוטה תשיב היום 170 אלף מכוניות פריוס ביפן ובקרוב תפרסם את הפרטים בנוגע לתוכניות הגלובאליות לתיקון הכשלים במערכות הבלמים של הדגם. החברה תגיש היום למשרד התחבורה ביפן את נתוני החזרות המכוניות למוסכים. טויוטה תתדרך את העיתונאים בנוגע לצעדים אותם תנקוט כדי לפתור את בעיית דגמי הפריוס ביפן ומחוצה לה מאוחר יותר היום, כך אמר דובר החברה ריריקו טקאוצ'י.

החזרת דגמי הפריוס למוסכים ביפן ממשיך את הפגיעה במוניטין של החברה בשוק המקומי, בו פריוס הוא הדגם הנמכר ביותר. החברה איבדה שווי שוק של כ-31 מיליארד דולר מאז 21 בינואר, היום בו הודיעה על השבתם למוסכים של מיליוני כלי רכב ברחבי העולם הקשורה להאצה פתאומית של דגמים מסויימים.

מקורב לחברה אמר לבלומברג כי טויוטה מתכננת לקרוא להשבתם למוסכים של לפחות 270 אלף מכוניות פריוס משנת 2010 ביפן ובארה"ב. בנוסף החברה מתכננת להחזיר למוסכים את דגמי לקסוס HS250 ו-SAI ביפן החודש, לפי המקור. לדגמים הללו יש את אותה מערכת בלמים כמו לפריוס.

משרד התחבורה האמריקאי חוקר גם הוא את התלונות בנוגע לכשלים במערכת הבלימה של הפריוס. הרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב קיבלה 124 דיווחים מצרכנים במדינה, כולל ארבע תלונות אשר גרמו לחבלות קלות לנוסעים, לפי החקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully