וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל חסרת אונים מול מבריחי הסמים"

פנחס וולף

9.2.2010 / 13:00

נתונים שנמסרו בוועדה למלחמה בסמים, חשפו תמונה עגומה. 6,500 ק"ג סמים נתפסו בשנה החולפת בגבולות המדינה ובכנסת קובלים: "המבריחים יכולים לעבור מתי שהם רוצים"

3,000 קילוגרם חשיש, 3,000 קילוגרם מריחואנה ו-500 קילוגרם הירואין נתפסו בישראל ולאורך הגבולות בשנת 2009 על ידי צה"ל, משטרת ישראל ועובדי המכס – אלו הנתונים שנחשפו היום (שלישי) בידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת במהלך דיון על הברחות סמים לישראל בוועדה למלחמה בסמים בראשות ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש). על פי הנתונים, מדובר בעלייה משמעותית בתפיסת הברחות סמים לישראל לעומת שנים קודמות. עם זאת, לא ידוע כמה אחוז מכלל הברחות הסמים בישראל אכן נתפס.

חברי הוועדה, ח"כ ניסים זאב (ש"ס) וח"כ חאמד עמאר (ישראל ביתנו), סיירו לפני מספר שבועות בגבול מצרים ובחנו את הפעולות למניעת ההברחות. לטענתם, במהלך הסיור התברר כי חיילי צה"ל ניצבים חסרי אונים מול הברחות הסמים. לדברי זאב, "מדינת ישראל מפקירה את הגבול הדרומי, אנחנו חלמאים. לא האמנתי עד כמה אנחנו יכולים להפקיר את הגבול בידי גורמים שונים".

אין סמכות לעצור את המבריחים

"ישנן חמולות של בדואים קרימינליים שהם ארגון פשע", המשיך ח"כ זאב. "החמולות הללו מקבלות על כל ראש שמועבר דרך הגבול 2,000 דולר, ואם הן מצליחות להעביר לתל אביב, הסכום עולה ל-4,000 דולר. זה נע בין 100-200 אלף דולר ליום. הפלא הגדול הוא שאותם אנשים מוכרים למשטרת ישראל ולמשמר הגבול, אבל אין מצב שאפשר לעצור אותם בצו מינהלי. אם היינו מאפשרים מעצר מינהלי, יכולנו לחסום את אותם עבריינים שמבריחים סמים אבל אין לנו סמכות לעצור מבריחים כשהחבילה נמצאת בסמוך אליהם ולא בידיהם ממש", אמר.

עמאר הוסיף ודיווח כי "נציגי הצבא אמרו לנו בסיור שבמשאבים הקיימים היום הם אינם יכולים להתמודד עם הברחות הסמים לישראל. היום אין גדר בגבול מצרים והמבריחים יכולים לעבור מתי שהם רוצים. אנשים יושבים שם בלילה וצה"ל יודע שהם מבריח סמים ולא יכול לעצור אותם".

ח"כ ברכה אמר בדיון כי "אם נצמצם את כמות הסמים בישראל ואת האפשרות של בני נוער שייפלו לרעל הזה, עשינו את העבודה. אנחנו לא יודעים כמה אחוז מהסמים נתפס. הגיע הזמן שהרשות למלחמה בסמים תבצע הערכה כדי לדעת מהו שוק הסמים וכדי לדעת כמה תופסים וכמה לא תופסים. לעולם לא נדע מה הצרכים שלנו במלחמה בהברחות, אם לא נדע מה ההיקף".

ראש חוליית מחקר סמים במשטרת ישראל, רב פקד אורית נחמני קראה להקים, בנוסף לגדר, יחידה ייעודית על הגבול. "זה נושא שהעלינו השנה, אנחנו רוצים לקדם אותו וזה עניין של תקציב", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully