וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים החליטו: הקלות והטבות לאנשי המילואים

פנחס וולף

8.2.2010 / 23:15

הממשלה אישרה סל הטבות לאנשי המילואים. בין היתר הם יזכו להנחות באגרת רישוי הרכב, ימי חופש לעובדי מדינה ומענק מוגדל לסטודנטים. "יש עוד מה לעשות אך זהו בהחלט צעד משמעותי"

ועדת השרים לענייני מילואים נפגשה היום (שני) והחליטה על מספר הטבות שיינתנו לאנשי המילואים בעלות של 15 עד 20 מיליון שקלים. בין היתר, החליטה הוועדה שסטודנטים המתנדבים בפרויקט פר"ח שמשרתים לפחות 10 ימים בשנה בשירות פעיל, יקבלו תגמולים של 5,500 שקלים בשנה במקום 4,500 כפי שמקבלים יתר משתתפי הפרויקט.

בנוסף, הוחלט כי אנשים המשרתים לפחות 10 ימי מילואים בשנה יקבלו 5% הנחה על אגרת רישוי הרכב, ומי שיישרת במשך 20 ימי מילואים ומעלה בשנה יקבל 10% הנחה באגרת רישוי הרכב. אנשים שישרתו מעל 27 ימי מילואים יקבלו 15% הנחה על אגרת הרישוי.

גם עובדי המדינה ייהנו מהטבות חדשות. הוועדה החליטה כי עובד מדינה שבן או בת זוגו ישרתו במילואים פעיל, יקבל שעת חופש יומית במהלך תקופת המילואים של בן הזוג. כמו כן, בתום ימי השירות, בן הזוג יהיה רשאי לקבל יום חופש.

ועדת השרים החליטה להטיל על שר השיכון אריאל אטיאס להביא לדיון במועצת הקרן הקיימת לישראל אפשרות למתן 15% הנחה במכרזים על קרקעות למי שישרת למעלה מ-10 ימי מילואים בשנה, הדבר ייבחן גם מבחינה משפטית. העדיפות תינתן כל עוד הדבר איננו פוגע באנשים אחרים שאינם משרתים במילואים. מבחינת תשלומי המשכנתא, החליטה הוועדה להשוות את תנאי הגמול של ימי מילואים לאלו הזכאים להם היום חיילים המשרתים בשירות סדיר.

ההטבות הנוגעות לסטודנטים המשתתפים בפרויקט והחופש לבני הזוג של עובדי מדינה יכנסו לתוקף באופן מיידי. סגן שר הביטחון מתן וילנאי שהוביל את המהלך אמר בתום הדיון כי "אני שמח שעשינו צעד למען אנשי המילואים התורמים למדינה. יש עוד מה לעשות אך זהו בהחלט צעד משמעותי".

  • עוד באותו נושא:
  • מילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully