וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קל בעימותים בין חסידי גור וחב"ד

רמי שני

9.2.2010 / 4:19

צעיר בן 22 נפצע קל במהלך הקטטות בין חסידי גור לחסידי חב"ד בבית הכנסת המרכזי בערד. אנשי חסידות גור טענו כי אנשי חב"ד בעיר אינם משלימים עם העובדה שגם הם באים לשם כדי להתפלל

צעיר מקבוצת חסידי גור בן 22 תושב ערד נפצע אמש (שני) באורח קל לאחר שהותקף על ידי מספר צעירים מקבוצת חסידי חב"ד בבית הכנסת המרכזי בערד. הוא פונה על ידי צוות של מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המתפללים במקום אמרו כי במקום התפתחה קטטה בין חסידי גור וחסידי חב"ד. אנשי חסידות גור טענו בתגובה שאנשי החסידות של חב"ד בעיר אינם משלימים עם העובדה שגם הם מגיעים להתפלל בבית הכנסת.

בין החסידים משני הזרמים, החלה קטטה כבר בערב שבת בשבוע שעבר. לטענת אנשי חב"ד, הגיעו לבית הכנסת עשרות חסידי גור והתפללו בקולניות. "הם עשו מניין משלהם בתוך בית הכנסת והתפללו בצעקות, בלי לתת לרב שאחראי על המקום לנהל את התפילה כשגרה" סיפרה ח', אחת המתפללות, "בשבת בבוקר הגיעו שוב עשרות חסידים מגור והפריעו שוב, באמצע תפילות שכללו גם בר מצווה לבן של הרב".

לדברי האישה, היא שבה לבית הכנסת בשעות אחר הצהרים לתפילת מנחה ואז ספגה מהלומות ביחד עם בתה. "היינו בחוץ, כשהחל לרדת גשם בשעת התפילה" היא סיפרה, "ניסינו להיכנס למשכן דרך האולם המרכזי. היו שם עשרות חסידים, אולי מאה איש מחסידי גור. הם החלו להתעלל בנו. הבת שלי ספגה מכה משולחן שמישהו זרק עלינו. היא עד עכשיו בטראומה. אני ספגתי מכות של כיסא בפנים. המשקפים שלי נשברו. למזלי כמעט ולא נפגעתי. אבל זה היה בלתי אפשרי".

העימותים בין חסידים משני הזרמים, החלו לפני מספר שבועות, כארבעה חודשים לאחר מותו של הרב הראשי של ערד, הרב בן ציון ליפסקר, שנהג להתפלל במקום. לטענת אנשי גור, הם הוזמנו על ידי אנשי חב"ד להשלים מניין בתפילות. אלא שלטענת גורמים בחב"ד, ניסו חסידי גור להשתלט על המקום ולהפוך אותו לבית תפילה עבורם. אנשי גור, דחו טענות האלו מכל וכל. לדבריהם, אנשי חב"ד פעלו כדי למנוע מהם אפשרות להגיע לתפילות במקום, למרות שבית הכנסת נועד לתפילה של ככל האנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully