וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקסטון תשלם 18 מיליון דולר ותוכל להמשיך לפעול

אורה קורן

8.2.2010 / 20:28

הסכום יועבר לתובע הכללי של ניו יורק, בעקבות השוחד ששילם אליוט ברודי כדי לגייס כ-200 מיליון דולר מכספי קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק

מרקסטון תשלם 18 מיליון דולר לתובע הכללי של ניו יורק ותוכל להמשיך לפעול - זו הפשרה שהושגה במגעים שהתנהלו בחודשים האחרונים בעקבות החשיפה כי בעל השליטה המוביל במרקסטון, אליוט ברודי, שילם שוחד כדי לגייס כ-200 מיליון דולר מכספי קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק. התובע הכללי ציין היום (שני|) כי לובש וקס לא היו מעורבים במתן השוחד, אלא רק ברוידי. את הקנס הם ישלמו במשך 3 וחצי שנים.

מרקסטון תשלם מקרן הניהול על פי החחלוקה הבאה: ברוידי ישלם 9 מיליון דולר בנוסף ל-18 מיליון דולר שכבר התחייב לשלם. אמיר קס ורון לובש ישלמו, כל אחד, 4.5 מיליון דולר.

לפני כמה חודשים הודה ברוידי, השותף הבכיר במרקסטון, כי שיחד ארבעה בכירים בקרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק ובתמורה השקיעה הקרן 250 מיליון דולר בקרן מרקסטון. לובש וקס מיהרו להבהיר, כי כלל לא ידעו על השוחד.

בעסקה, שגובשה בין ברוידי למשרד התובע הכללי, הסכים ברוידי להחזיר 18 מיליון דולר מדמי הניהול שקיבל מהקרן בשנים האחרונות. הקרן שגייסה 800 מיליון דולר ושילמה למנהליה 2% דמי ניהול בשנה, ששימשו למשכורות ולהוצאות הכרוכות בניהול הקרן. לפי חשבון זה, בחמש השנים האחרונות שילמה הקרן כ-80 מיליון דולר, מחציתם לברוידי. המחצית השנייה שולמה לקס וללובש ולחשבון ההוצאות של הקרן.

באחרונה מינו לובש וקס את דני גילרמן ליו"ר הקרן, כדי להרגיע את המשקיעים ואת הרשויות בארצות הברית. גילרמן סיים לפני כן כהונה מוצלחת ביותר כשגריר ישראל באו"ם ונחשב מקובל בקרב גורמים בעלי השפעה בארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • מרקסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully