וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: חנינה לשוטרים האלימים מההתנתקות

8.2.2010 / 19:40

שבועיים לאחר שהכנסת אישרה את חוק החנינה לעצורי ההתנתקות, מבקש ח"כ אריה ביבי להעניק חנינה לשוטרים שהואשמו באלימות כלפי המפגינים. "ביצוע התוכנית יצר אקלים סוער"

לאחר שהכנסת אישרה את חוק החנינה לעצורי ההתנתקות, הגיע תורם של השוטרים שהואשמו באלימות כלפי מפגינים לקבל חנינה. יו"ר שדולת השוטרים והסוהרים, ח"כ אריה ביבי (קדימה) הגיש היום (שני) הצעת חוק המבקשת להעניק חנינה לשוטרים שהואשמו באלימות כלפי מפגינים, או לפי נוסח הצעת החוק: "איש כוחות הביטחון שהורשע בעבירה מתוך מניע של הגנה מפני מתנגדי יישום תוכנית ההתנתקות, ונקבע כי לא היה בביצועה סכנה ממשית לחיי אדם, ייפסק ביצוע גזר דינו בגין אותה עבירה".

בנוסף, מבקש חבר הכנסת ביבי כי "רישום לפי חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים שנרשם עקב הרשעה יימחק מהמרשם הפלילי. מי שהורשע בדין משמעתי במסגרת אירועי ההתנתקות וכתוצאה מכך נענש בנזיפה או נזיפה חמורה, תבוטל הרשעתו".

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ ביבי כי, "תכנית ההתנתקות וביצועה יצרו אקלים פוליטי וציבורי סוער מאוד שבמסגרתו התלהטו הרוחות", וכן בוצעו על ידי מתנגדי התכנית פעולות שונות שחלקן לא במסגרת החוק. ואכן רבים מאותם מבצעים זכו לרישום פלילי בעקבות אותן פעולות שביצעו.

"בשל הנסיבות המיוחדות, הכנסת העבירה חוק שקובע כי רישומים פליליים יימחקו לאנשים שהורשעו במסגרת אירועים הקשורים להתנגדות ליישום תכנית ההתנתקות", הוסיף ביבי. "הצעת חוק זו באה ליצור מנגנון זהה גם לאנשי כוחות הביטחון שעשו את מלאכתם בנסיבות קשות ומורכבות, שנגדם הוגשו תלונות, חלקן מתוך מוטיבציה בלתי עניינית ובלתי ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully