וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "לא יהיה הסדר שלום במזרח התיכון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.2.2010 / 18:44

ראש הלשכה של המדינית של חמאס הביע פסימיות להסדר באזור מפני ש"הממשלה הישראלי הוא ממשל של מלחמה, תוקפנות וכיבוש". על שליט: "המו"מ מוקפא בגלל משחקי נתניהו"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז לבנה)

ראש הלשכה המדינית של חמאס, המבקר במוסקבה עם משלחת של בכירים מארגונו, הביע היום (שני) פסימיות בנוגע להסכם עתידי עם ממשלת ישראל. במסיבת עיתונאים אמר משעל כי "אני לא רואה שום סיכוי להסדר במזרח התיכון, מפני שהממשל הישראלי הוא ממשל של מלחמה, תוקפנות וכיבוש ולא ממשל שרוצה שלום".

משעל התייחס בדבריו גם למשא ומתן על החזרתו של החייל החטוף גלעד שליט והאשים שוב את ראש הממשלה הישראלי בעיכוב ביצוע העסקה. לדבריו, המשא ומתן לגיבוש העסקה לשחרור שליט "מוקפא בשלב זה בגלל המשחקים הפוליטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

בנושא המשא ומתן המדיני עם ישראל הפתיע משעל שהבטיח כי חמאס לא יהווה מכשול בפני שלום במזרח התיכון. לדבריו, ישראל היא זו המאיימת על ביטחונן של מספר מדינות במזרח התיכון "והיא זו שמכריזה על מלחמות ומבצעת מלחמות". הוא הוסיף ואמר כי המדיניות הישראלית היא מדיניות של "התנחלויות ותוקפנות".

ראש הלשכה המדינית של חמאס התייחס גם לפיוס הפנים פלסטיני והאשים את ארה"ב בניסיון "לחבל" במאמצי הפיוס "באמצעות הפעלת לחץ על יו"ר הרשות אבו מאזן שיעכב את השגתו. בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, הוסיף כי לברוב הבטיח למשעל כי רוסיה תמשיך לתמוך במאמצי הפיוס.

משעל, שזהו ביקורו השלישי ברוסיה מאז ניצחון חמאס בבחירות לפרלמנט הפלסטיני שנערכו ב-2006 קרא בסוף מסיבת העיתונאים למדינות העולם להמשיך ולהעביר סיוע על מנת לשקם את רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully