וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירני: "מנהיגי ישראל משוגעים"

8.2.2010 / 18:11

שר החוץ האירני מנושהר מותקי התראיין לרשת "אל ג'זירה" והצטרף למאבק המילולי בין ישראל לעולם הערבי. "על מדינות המזה"ת להיערך לאפשרות שישראל תפעל בשיגעון ותתקוף אותן"

"אירן עומדת מול עם מטורף שמנהיגיו משוגעים ולכן על מדינות המזרח התיכון להיערך לקראת אפשרות שישראל תפעל בשיגעון נגדם ותתקוף אותן" – כך אמר היום (שני) שר החוץ האירני מנושהר מותקי בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". בראיון הבהיר מותקי כי ארצו תעמוד לצד "אחיה הערבים" אם אלו יותקפו על ידי ישראל.

מותקי הסכים עם דבריו של נשיא סוריה בשאר אסד לפיהם "המשטר הציוני מסוגל לפתוח במתקפה על מדינה ערבית כלשהי", אולם יחד עם זאת העריך כי "לאור המשבר הפוליטי" השורר כעת בישראל, היא לא תפתח במלחמה חדשה. הוא אמר עוד כי ארצו "תמיד ערוכה" להגן על עצמה מפני תקיפה ישראלית אפשרית, אך העריך כי לאור התבוסות שנחלה, כלשונו, ישראל במלחמת לבנון השנייה ובמהלך מבצע 'עופרת יצוקה', היא לא תתקיף את אירן.

מותקי התייחס למתיחות השוררת בין ארצו לבין מדינות ערב באמרו כי מספר גורמים מנסים להציג את היחסים בין אירן לבין מדינות ערב כיחסים סבוכים מאד. "היחסים בין אירן לקטאר הם קרובים מאד", אמר. "כמו גם יחסינו עם בחריין, כווית, עומאן ואיחוד האמירויות. אנחנו בקשר מתמיד עם כל מדינות ערב (...) ואנחנו רוצים להמשיך ולהדק את היחסים עימן".

התנצל או לא התנצל?

בתוך כך הפצירה היום ממשלת ערב הסעודית בקהילה הבינלאומית לנקוט בעמדה תקיפה בכל הנוגע לאיומים, כהגדרתה שנעשו על ידי ישראל כלפי לבנון, סוריה והפלסטינים. "הקבינט פונה לקהילה הבינלאומית בצורך לנקוט בעמדה מחמירה בנוגע לאיומים של ישראל, ולהגביר המאמצים לסיום הפעולות הלא אנושיות הישראליות נגד העם הפלסטיני", כך נמסר מהקבינט הסעודי בתום הישיבה השבועית בראשות המלך עבדאללה.

אתמול הסביר הנסיך הסעודי את הסיבה ללחיצת היד שלו עם סגן שר החוץ דני אילון בוועידה הביטחונית במינכן. הנסיך אל-פייסל אמר כי הסכים ללחוץ את ידו של אילון לאחר שהאחרון ניגש אליו והתנצל על כך שפגע בערב הסעודית. בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה" הסביר אל-פייסל כי לאחר שאילון האשים את ערב הסעודית כי לא העבירה "ולו אגורה אחת" לרשות הפלסטינית, אל-פייסל הזכיר לו כי ארצו העבירה 500 מיליון דולר לפלסטינים. "סגן השר הישראלי ביקש ללחוץ את ידי ושאגיד לו שאין בליבי עליו", סיפר. "כשנפגשנו פנים מול פנים, הוא אמר שהוא מתנצל על דבריו והשבתי לו שאני מקבל את ההתנצלות".

בלשכת סגן השר אילון מיהרו להכחיש שסגן השר התנצל. מהלשכה נמסר בתגובה כי "כל מי שהשתתף בכנס נכח לדעת שלא היתה שום התנצלות של סגן השר בפני הנסיך הסעודי. למי שלא ראה את הכנס, אנו ממליצים לצפות בצילומי הוידאו ולבדוק את נכונותם של הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully