וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "מגנים את פלישת הכיבוש לשועפט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.2.2010 / 18:00

כוחות משטרה ומג"ב מתעמתים מאז שעות הבוקר עם מפגינים במחנה הפליטים שבמזרח י-ם. חמישה שוטרים נפצעו קל וכ-50 פלסטינים נעצרו במהומות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

הממשלה הפלסטינית גינתה אחר הצהריים (שני) בישיבתה השבועית את "פלישת כוחות הכיבוש למחנה שועפט, אזור ראס ח'מיס ושכונת אלסלאם ומעצרם של עשרות התושבים. זאת בנוסף להתעללות והפשיטות על בתים, מוסדות בריאות, מרכזי נוער ומועדונים והריסת הציוד בהם". המהומות במחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים החלו הבוקר לאחר גל מעצרים שביצעו כוחות משטרה ומג"ב במהלך הלילה.

חמישה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים במהומות והפלסטינים מדווחים כי כ-50 מהם נעצרו על ידי המשטרה וככל הנראה ישנם גם חמישה פלסטינים פצועים. האתר הערבי-ישראלי "פאנט" דיווח כי כוחות הביטחון הישראלים עשו שימוש אינטנסיבי ברימוני גז וכי צעירים פלסטינים משועפט השליכו אבנים לעבר הכוחות. עוד דווח כי צלם מרשת "אל ג'זירה" נפצע מאבן שפגעה בראשו.

גורמים בשועפט מסרו כי גל המעצרים הנרחב שמקיימים כוחות הביטחון "עודנו נמשך". מחזיק תיק ירושלים בפתח, חאתם עבד אל-קאדר, מסר ל"פאנט" כי לא ברורה הסיבה לביצוע המעצרים: "נראה כי מדובר במדיניות הישראלית להתנכל לתושבי הכפר המונה 30 אלף איש".

הממשלה הפלסטינית גינתה גם את "החלטת עיריית הכיבוש הישראלי לסגור את שער שכם בירושלים הכבושה, כולל סגירת החנויות במקום באמתלת פיתוח התשתיות באזור. הממשלה רואה בהחלטה זו תירוץ לכיסוי על תכנית ישראלית מסוכנת במזרח ירושלים, למחיקת הזהות הערבית ושינוי המאפיינים ההיסטוריים בניגוד לחוק ולאמנות הבינלאומיות". כמו כן הזהירה הממשלה הפלסטינית "מהמשך החפירות מתחת למסגד אלאקצא והשכונות הערביות, אשר עלולים להוביל לאסון של הריסת בתים והריגת תושביהם, בנוסף לפגיעה באתרים הקדושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully