וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס החלה בפיטורי עובדים

ניר צליק

8.2.2010 / 15:10

בשעות האחרונות הוזמנו עובדים הצפויים להיות מפוטרים ברחבי העולם, לשימוע לפני הפיטורים. גם בישראל הוזמנו העובדים לשימוע, כאשר ההערכה היא כי בישראל יפוטרו עשרות עובדים

שבועות אחרי שנודע כי בכוונת קומברס לפטר מאות עובדים, העניק לכך מנכ"ל החברה אנדריי דהן, חותמת רשמית. במכתב ששלח לעובדי החברה, אשר צורף לדיווחים הכספיים שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית בשבוע שעבר, דהן כתב כי בכוונת החברה לפטר כ-5% מעובדי החברה, המונה כ-4,500 איש.

בשעות האחרונות הוזמנו עובדי קומברס הצפויים להיות מפוטרים ברחבי העולם, לשימוע לפני הפיטורים. גם בישראל הוזמנו העובדים לשימוע, כאשר ההערכה היא כי בישראל יפוטרו עשרות עובדים.

אנדריי דהן מנכ"ל קומברס, כתב במכתב כי "במהלך 2009 חווינו תנאים כלכליים גלובליים קשים מאוד שהשפיעו על התעשייה, ועל הציפיות שהפעילות העסקית במהלך השנה תרד בקומברס. ואכן, אנחנו, במקביל למתחרים, חווינו ירידה בהזמנות המוצרים במהלך השנה, מה שהוביל לירידה במזומן ובהפסד תפעולי וביצועים שליליים במגזר". דהן הוסיף כי "בספטמבר, ראיתי שלמרות שהפעילות העסקית עדיין לא התייצבה, היו סיבות טובות לכך שהתמלאנו תקווה לכך שתחול התאוששות לקראת סוף השנה", וציין כי "אנחנו מקווים שהמומנטום ימשיך גם ב-2010".

דהן כתב כי החברה החליטה לצמצם את מבנה העלויות ואת מספר העובדים בכ-5%, כפי שכבר נכתב בעבר, על הפיטורים המתקרבים בחברה. מאחר והחברה מעסיקה קרוב ל-4,500 עובדים, מדובר על כ-225 עובדים לערך. "להבטחת הצלחתנו העתידית", כותב דהן, "חשוב שנשיב את יכולתנו העסקית לייצר רווח תפעולי חיובי ומזומנים באופן עקבי, ברמה שתאפשר לנו לשוב ולהשקיע בהזדמנויות עסקיות".

בהקשר להגשת הדו"חות כתב דהן כי החשיבות הגבוהה היא בכך שהחברה עשתה התקדמות משמעותית בהגשת הדו"חות. דהן חותם את המכתב באמירה כי "יש לנו סיבות טובות להיות מעודדים בנוגע לעתיד".

קומברס, שלא פירסמה דו"חות כספיים מבוקרים מאז מארס 2006, בשל פרשת התיארוך לאחור של האופציות, בעקבותיה נמלט קובי אלכסנדר מנכ"ל החברה לנמיביה, דחתה בשבוע שעבר שוב את הגשת הנתונים הכספיים המלאים. זאת בעקבות, סוגיות הנוגעות לחלוקת נכסי המס בין החברה לחברה הבת ורינט. קומברס צפויה להגיש חלק מהנתונים הכספיים עד סוף אפריל, ואת היתרה עד סוף יוני. ב-12 החודשים שהסתיימו בינואר האחרון, רשמה החברה הוצאות של 165 מיליון דולר על תיקון הדו"חות ועלויות משפטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • קומברס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully