וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדפ"ר של אלין? זה לא עניינכם

יהושע בריינר

8.2.2010 / 16:43

ועדה שהקים צה"ל מנסה להילחם בתופעה במסגרתה נכנסים חיילים למאגרי מידע צבאיים ומבררים פרטים אישיים על סלבס. נינט טייב כבר נפלה קורבן לתופעה

רוצים לדעת את הקב"א של יאיר נתניהו או של אלין מ"האח הגדול"? בצה"ל כבר לא יאפשרו לכם. תוכנית חדשה בצה"ל מנסה להיאבק בתופעה במסגרתה חיילים בעלי גישה למאגרי מידע בצבא מאתרים סלבס הנמצאים בשירות פעיל ומבררים עליהם את פרטיהם האישיים. לאחרונה אף הקים צה"ל ועדה מיוחדת בראשות ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, במסגרתה יוחלט אילו תכנים מתוך מאגרי המידע של צה"ל יועברו לידי גורמים אזרחיים.

במסגרת המאבק בתופעה הוכנסו שמותיהם של כמה אלפי משרתים בעבר ובהווה, ובהם סלבס, אישי ציבור וקצינים בכירים, לרשימה מיוחדת, כאשר מי שמבקש להציץ בנתוניהם האישיים יידרש להכניס קוד מיוחד. בנוסף, כל שם המועלה על ידי חייל בעל גישה למערכות המידע של הצבא מועבר למפקד היחידה, המוודא כי הכניסה לפרטי החיילים אכן היו נדרשת לצרכי עבודה. לדברי גורמים בכירים באכ"א, בשנה האחרונה נשפטו עשרה חיילים לאחר שנכנסו למאגרי מידע של משרתים פעילים בצה"ל וזאת מבלי שהורשו לכך.

"מדובר במאגרי מידע המכילים את הפרטים האישיים של המשרתים", אומר קצין בכיר באכ"א, "זהו מידע רגיש שחשיפה אליו על ידי אנשים שאינם מורשים עלולה להביא לפגיעה באותם חיילים ולפגוע בזכותם לפרטיות. כיום יש לנו יכולת לנטר את הנתונים ולמנוע ממי שרק רוצה לספק את יצר הסקרנות שלו להיכנס לאותם נתונים, כך שרק מי שמורשה יוכל להיכנס למאגר". לדברי הקצין הבכיר, שמו של כל סלב המופיע בכלי התקשורת מוכנס לרשימה המיוחדת. "המערכת היום יודעת לזהות את אותם רכילאים. ברוב המקרים בהם נשפטו חיילים מדובר על כניסה לפרטיהם של מפורסמים בגילאי 19 עד 30. במידה שחייל נכנס לפרטים של אותו אדם, הוא מופיע מיד אצלנו במערכות, מאגרי המידע נסגרים אוטומטית והחייל נשפט". הוועדה בראשות האלוף זמיר התכנסה לאחרונה לפני מספר שבועות החליטה בין היתר שלא לשחרר נתוני גיוס הכוללים את שמות המתגייסים לראשי ערים.

צה"ל מחזיק כיום בנתונים האישיים של חלק גדול מאזרחי בישראל, נתונים הכוללים בין היתר את קבוצת האיכות (קב"א) אליו משתייך החייל, השכלתו ופרטים אישיים נוספים. בעבר כבר נשפטו מספר חיילים לאחר שנכנסו לפרטיה של הזמרת נינט טייב בעת שזו כיכבה בתוכנית 'כוכב נולד'. כיום משרתים מספר סלבריטאים ואישי ציבור בצה"ל, כשפרטיהם האישיים עשויים להוות מטרה עבור חיילים בעלי גישה למידע. בין היתר משרתים כיום בצה"ל בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו המשרת ביחידת דובר צה"ל, הדוגמנית אסתי גינזבורג המשרתת בשלישות בבסיס הקרייה ואלין לוי מהתוכנית "האח הגדול" ששירתה לפני כניסתה לבית כפקידה בפיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully