וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד גליה מאור

8.2.2010 / 12:55

לגליה מאור אין רגע דל: התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בניסיון למנוע את מינויה לתפקיד יו"ר בנק לאומי, בטענה כי קיימת פגיעה בחובת הצינון ומחשש לניגוד עניינים

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) לבג"ץ בניסיון למנוע את מינויה של גליה מאור לתפקיד יו"ר בנק לאומי.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, צרויה מידד–לוזון ונדאל חאיק, מבקשת התנועה מבית המשפט להוציא צוו שיורה לוועד הציבורי למניות הבנקים שבהסדר להסביר מדוע לא יוצא שמה של מאור מרשימת המועמדים לדירקטוריון הבנק, בטענה שהכללתה פוגעת בחובת הצינון ומחשש לניגוד עניינים שחברותה בדירקטוריון מעלה.

בתנועה גם דורשים שהמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, יביע עמדה ציבורית המתנגדת להכללת מאור ברשימת המועמדים, ושהנגיד פישר יתנגד להכללתה ברשימת המועמדים. בנוסף, הם דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, להנחות את הוועד הציבורי לחזור בו מהכללת מאור ברשימת המועמדים ולבחור מועמד אחר לתפקיד יו"ר הבנק.

"מועמדותה של מאור נוגדת את הוראות הדין, את כללי הממשל התאגידי, את עקרונות הניהול הבנקאי התקין, ואת כללי המנהל התקין ובראשם הכללים בדבר איסור ניגוד עניינים ובדבר הפרדה בין הגורם המבוקר לגורם המבקר, נכתב בעתירה.

העותרים טוענים שמאור מחוייבת בתקופת צינון, לאחר שב-15 השנים האחרונות שימשה כמנכ"ל הבנק. "למעשה, מבקשת מאור להפוך בין לילה מהגוף המבוקר לגוף המבקר, היא שאתמול היתה הזרוע הביצועית המובילה בבנק הגדול במדינה, רוצה להפוך בין יום לחלק מהגוף הפיקוחי העיקרי באותו בנק", נכתב בעתירה.

עוד נטען, שמור תאלץ כדירקטורית לשפוט את פעילות כמנכ"לית." ברי כי עסקינן במצב שאינו מתיישב עם ההיגיון הסביר: הכיצד יוכל אדם לשפוט את עצמו (והחלטותיו) בהגינות חסרת פניות!!", טוענת התנועה לאיכות השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully