וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו שתי פעילות השמאל שנעצרו ברמאללה

גלעד גרוסמן

8.2.2010 / 12:22

בית המשפט העליון מתח ביקורת חריפה על פעילות יחידת עוז וצה"ל במהלכה חדרו הכוחות לרמאללה ועצרו שתי פעילות שמאל בינלאומיות. הפרקליטות הודתה: "היתה תקלה"

בית המשפט העליון מותח ביקורת על צה"ל ויחידת עוז בעקבות מעצרן אתמול של שתי פעילות שמאל, אזרחיות זרות, ברמאללה. הפרקליטות הסכימה היום (שני) לשחרר את השתיים לאחר שהתברר במהלך דיון שנערך בבג"ץ כי הן הועברו לידי יחידת עוז מחוץ לשטחי ישראל, בניגוד לחוק.

השתיים, ארידאנה מארטי מספרד ובריז'ט צ'פאל מאוסטרליה, נעצרו אתמול על ידי כוחות צה"ל לאחר שהוויזה שלהן פגה, והועברו לידי אנשי יחידת עוז במחנה המעצר עופר. פרקליטן של השתיים, עו"ד עומר שץ, אמר בדיון כי השתיים למעשה נחטפו, מכיוון שנעצרו בשטח A, שהוא בריבונות פלסטינית מלאה.

במהלך הדיון מתח השופט אשר גרוניס ביקורת על אופן הפעילות של יחידת עוז וצה"ל. "מתעוררת שאלה לגבי היכן עוז רשאית לפעול. צריך להסדיר את העניין הזה", אמר לנציגת הפרקליטות, עו"ד אילאיל אמיר. הוא גם תהה מדוע לעצור את השתיים אם השהות שלהן בישראל בלתי חוקית.

עו"ד אמיר הודתה בדיון כי "לא כל הגורמים הבינו עד הסוף את כל הפרטים" לגבי אכיפת החוק בשטחים. לאחר מכן הוסיפה שככל הנראה התרחשה "תקלה", ואנשי יחידת עוז פעלו מחוץ לשטח ישראל בניגוד לחוק. לבסוף הסכימה הפרקליטות לשחרר את שתי הפעילות לשטח ישראל בערבות של 35 אלף שקל לכל אחת. השתיים יצטרכו להגיש עתירה מנהלית תוך 24 שעות שתאפשר את המשך שהותן בישראל, או שיגורשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully