וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד למשאית נפץ הקפיץ את הדרום

רמי שני ויהושע בריינר

8.2.2010 / 11:00

חפץ חשוד שהתגלה על משאית, סמוך לקו הנפט אשקלון אילת, הקפיץ כוחות גדולים של משטרה וחבלנים והאזור נסגר לתנועה. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בסך הכל במכשיר ניווט לוויני

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משאית הנפץ שלא היתה. חשד למטען נפץ שהוצמד לכאורה למשאית דלק סמוך לקו צינור הנפט אשקלון אילת הקפיץ כוחות גדולים של משטרה, חבלנים וכוחות ביטחון. לאחר בדיקה של חבלנים התברר כי מטען הנפץ הוא בסך מכשיר לניווט לוויני (גי.פי.אס).

המשאית הצליחה לעבור את מעבר תרקומיא מבלי שהתגלה החפץ החשוד. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי במעבר תרקומיא עוברים מדי בוקר עשרות משאיות ולא ניתן לבצע חיפוש מדוקדק על כל אחת מהן, וכי כל משאית שעוברת לישראל יש לה את האישורים המתאימים. לאחר שהתגלה החפץ החשוד הועבר הטיפול בפרשה גם לידי מערכת הביטחון, ואיזור קצא"א נסגר לתנועה למשך דקות ארוכות, עד שהתברר כי לא מדובר במטען חבלה.

קו צינור אילת אשקלון (קצא"א) הוא קו להעברת נפט גולמי מנמל אילת שבים סוף למזח באשקלון שבים התיכון, הצינור משמש כגשר יבשתי העוקף את תעלת סואץ. עבור ישראל נחשב קצא"א למתקן אסטרטגי ראשון במעלה בגלל מרכזיותו במשק האנרגיה הישראלי והיותו מאגר דלק לשעת חירום. בשנים האחרונות מסוף הנפט של אשקלון נמצא תחת איום מתמיד של רקטות קסאם הנורות מרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully