וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייצוא של אינטל ב-2009 עלה ב-145%

רמי שני

8.2.2010 / 11:00

מנתונים שפרסמה החברה, עולה כי היצוא בשנת 2009 התסכם ב-3.4 מיליארד דולר. מנכ"ל אינטל ישראל מקסין פסברג: "מבינים את החשיבות של המשכיות היצור בישראל"

היצוא של חברת אינטל ישראל, הסתכם בשנת 2009 ב-3.4 מיליארד דולר. כך עולה מהנתונים שפרסמה היום (שני) החברה, בעת סיכום שנת הפעילות שלה אשתקד. על פי הנתונים, מדובר בעליה של 145% יצוא לעומת השנה שעברה. באינטל אומרים, כי הדבר הוא תוצאה של העלאת היצור במפעל הנוסף של החברה לרמה המירבית.

מנכ"לית החברה בישראל מקסין פסברג אמרה, כי היקפי היצוא מציבים את החברה במקום הגבוה ביותר בטבלת היצוא של ישראל. "היקפי היצוא מביא את כלל היצוא ל-17 מיליארד דולר בעשר שנים, זה הופך את אינטל ליצואנית הגדולה ביותר" הסבירה פסברג. לדבריה, היקף התרומה לכלכלת ישראל כתוצאה מפעילות היצור של אינטל, נאמדת ב 4.6 מיליארד דולר.

החברה מעסיקה בדרך ישירה ועקיפה כ-20 אלף עובדים, מתוכם כ-6,000 עובדים בחברה עצמה, והשאר במעגלי תעסוקה הנסמכים על פעילות אינטל במפעליה ברחבי הארץ (חיפה, ירושלים, קריית גת, יקום ופתח תקווה).

במסיבת עיתונאים שקיימה הנהלת החברה ובה נחשפו הנתונים, הוצגה גם שורה של פיתוחים חדשים בתחומי תקשורת ורשת מחשבים, בהם טכנולוגיה לקישור בין מחשבים לטלוויזיה ביתית, וכן אמצעים לאבטחת מחשבים במקרה של גניבה.

לדברי פסברג, מתחרה עתה החברה בישראל עם מדינות אחרות באינטל העולמית, על העברת טכנולוגיית יצור בטכנולוגיה של 22 ננו מטר. בין המתחרים: אינטל באירופה, אירלנד ומקומות אחרים. לדברי פסברג, מבקשת החברה בישראל להיות המפעל השני שייצר בטכנולוגיה: "לצורך כך, פנינו לממשלה כדי לסייע בהשקעה של 2.7 מיליארד דולר להתאמת היצור. ביקשנו ממרכז ההשקעות להשיב עד אמצע החודש הבא בעניין" היא אמרה.

באינטל אומרים, שהמפעל בקריית גת יוכל להכיל בתוכו את הטכנולוגיה המתחלפת. ההשקעה שאותה מבקשים עתה לבצע בחברה, נועדה לשדרג את המפעל הקיים ולהתאים אותו למרכיבי היצור לטכנולוגיה זו. אם תתקבל החלטה על היצור בישראל, זה יקרה ב 2012. "באינטל מבינים את החשיבות של המשכיות היצור בישראל", אמרה פסברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully