וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים חדשים ליו"ר בנק לאומי

אתי אפללו

8.2.2010 / 10:15

לאחר שגליה מאור הציע עצמה לתפקיד, דיווח הבנק כי שני בעלי מניות נוספים עשו צעד דומה: עמוס ספיר, לשעבר יו"ר חברת מעלות ורוברט צנטלר, לשעבר סגן המפקח על הבנק

לאחר שגליה מאור הציעה עצמה לתפקיד יו"ר בנק לאומי, אתמול דיווח הבנק כי שני בעלי מניות נוספים החליטו להציע עצמם לתפקיד.

מדובר בעמוס ספיר, לשעבר יו"ר חברת הדירוג מעלות, וברוברט צנטלר, לשעבר סגן המפקח על הבנק. כעת מתמודדים על חמישה תפקידי דירקטור שמונה מתמודדים.

עוד נודע אתמול כי מאור שוכרת את שירותיהם של שר המשפטים לשעבר פרופ' דוד ליבאי ועו"ד צביקה אגמון לקראת הדיון בבג"צ בשאלת כשירותה להתמנות ליו"ר. מאור משלמת את שכרם של השניים מכיסה.

בשבוע שעבר הגישה תנועת אומ"ץ, באמצעות עו"ד שמואל שנהר, עתירה למתן צו על תנאי במטרה למנוע את מינויה של מאור לתפקיד יו"ר דירקטוריון בנק לאומי. את העתירה הגישה התנועה נגד ועדת המניות, שר האוצר, המפקח על הבנקים, היועץ המשפטי לממשלה וגליה מאור.

אומ"ץ מבקשת מבג"ץ לתת צו על תנאי לביטול מועמדותה של מאור, מכיוון שהיא עומדת בניגוד להוראות הצינון הנדרשות על פי חוק המניות הבנקאיות שבהסדר. אומ"ץ טוענת כי לשון החוק ברורה ודורשת תקופת צינון ממנכ"ל הבנק. בנוסף, טוענת התנועה כי תקופת צינון חלה גם על מועמדותה של מאור שהוגשה לא דרך ועדת המניות, אלא לפי תקנון הבנק ומכוח אחזקתה במניות הבנק.

התנועה לאיכות השלטון, המתנגדת אף היא למועמדותה של מאור לדירקטוריון הבנק, פנתה במכתב לוועדת המניות, לשר האוצר ולבנק ישראל, בבקשה כי "כל הגורמים הרגולטורים הרלוונטיים לפעילות הבנקים, ובפרט נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים, יביעו עמדתם בסוגיה". שופטת בית המשפט העליון אילה פרוקצ'יה הורתה למשיבים לעתירת תנועת אומ"ץ להגיש את תגובותיהם בתוך שבעה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully