וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסי ארצות הברית וסוריה תלויים בישראל?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.2.2010 / 9:46

למרות החזרת השגריר האמריקאי לדמשק, נראה כי עדיין קיימות נקודות מחלוקת בין המדינות. דיפלומטים מערביים מסרו ל"אל-קודס אל-ערבי" ששיפור היחסים תלוי בקידום המו"מ עם ישראל

ארצות הברית הודיעה השבוע כי היא מחזירה את השגריר האמריקאי לדמשק לאחר היעדרות של חמש שנים, אולם בוושינגטון עדיין עומדים על כך ששיפור יחסי סוריה-ארה"ב יבוא בד בבד עם התנעת המשא ומתן לשלום בין ישראל לסוריה. כך דיווחו הבוקר (שני) מקורות דיפלומטים מערביים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

על פי המקורות, תמיכתה של סוריה בחיזבאללה, בחמאס ובג'יהאד האיסלמי "מהווה עדיין את אחת מנקודות המחלוקת העיקריות בין דמשק לוושינגטון". המקורות מסרו כי "הממשל של אובמה לא יציע לסוריה לנתק את יחסיה עם אירן או עם הארגונים החמושים כגון חיזבאללה וחמאס, משום שהוא יודע היטב שעצם העלאתו בפני סוריה יעצור את ההתקרבות בין דמשק לוושינגטון, וממשל אובמה לא רוצה זאת".

המקורות הוסיפו כי הסורים ביקשו מהשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לתמוך במאמצי התיווך הטורקים במשא ומתן עתידי בין ישראל לסוריה, והם אכן חשו שמיטשל נוטה לתמוך בכך. "יחד עם זאת, יש מספר גורמים אמריקאים שלא מתלהבים מכך ותומכים במשא ומתן ישיר בין ישראל לסוריה", מסרו. הם הוסיפו שלמרות זאת, בדמשק סומכים על מיטשל שישכנע את הממשל בנחיצות התיווך הטורקי.

"ההנהגה הסורית העבירה את הכדור למגרש האמריקאי לאחר שהבהירה לשליח מיטשל כיצד היא רוצה שיתנהלו שיחות השלום במסלול הסורי-ישראלי", הוסיפו המקורות. "היא הודיעה לו שכעת על הממשל האמריקאי להחליט מה לעשות בנושא ומסרה לו עוד כי התנאי האמריקאי לפיו ארה"ב תשפר את היחסים עם סוריה אם המשא ומתן לשלום יקבל תנופה, לא יועיל לסורים בשלב זה, שכן סוריה הצליחה להשיב לעצמה את מעמדה באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully