וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: "ארה"ב לא תיפול למיתון חוזר"

סוכנויות הידיעות

8.2.2010 / 9:45

שר האוצר האמריקאי הוסיף כי ארה"ב לעולם לא תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA), למרות הגירעונות הגדולים והחוב, אשר תקרתו הועלתה כבר ליותר מ-14 טריליון דולר

הסבירות שארה"ב תיפול שוב למיתון נמוכה כעת מאשר בכל זמן נתון בשנה האחרונה, כך אמר היום שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אולם הוסיף כי ההתאוששות תהיה איטית ותנודתית.

בראיון שהעניק היום לרשת הטלוויזיה ABC, אמר גייתנר כי ארה"ב לעולם לא תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA), למרות הגירעונות הגדולים והחוב, אשר תקרתו הועלתה כבר ליותר מ-14 טריליון דולר. "בפירוש לא", אמר גייתנר בנוגע לחששות מהורדת דירוג האשראי, "זה לעולם לא יקרה למדינה הזו".

גייתנר אמר כי אין שום סימן לדעיכה של עניין המשקיעים באג"ח של ממשלת ארה"ב, והוסיף כי הם עדיין מאמינים ביכולתה של ארה"ב להחזיר את חובותיה. "אם תסתכלו אחורה על מה שקרה במשבר, כאשר אנשים עדיין חששו מיציבות הכלכלה העולמית, הם עדיין מצאו מקלט באג"ח אמריקאיות ובדולר", אמר. "עדיין ניתן לראות זאת בכל פעם".

בשבוע שעבר הזהירה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, כי דירוג האשראי של ארה"ב עלול להיות בסכנה, בשל חובותיה. "אם ארה"ב תצמח בקצב איטי מהצפוי, יתנפחו חובותיה של הכלכלה הגדולה בעולם ודירוג האשראי שלה עשוי להיפגע", הזהירה מודי'ס. מוקדם יותר השבוע הגיש נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הצעת תקציב בסך 3.8 טריליון דולר לקונגרס. בתקציב העריך ממשל אובמה כי הגירעון התקציבי של ארה"ב יתנפח לרמה של 1.6 טריליון דולר עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully