וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים שודרגו: יטוסו במחלקת עסקים

8.2.2010 / 8:55

חברי הכנסת מקבלים הטבה נוספת. נוהל חדש שפורסם במשכן קובע כי הח"כים יטוסו במחלקת עסקים גם בטיסות קצרות. יו"ר הכנסת ריבלין: "מדובר בזוטות, מהי הצדקנות הזו"

חברי כנסת עוברים מתיירים לעסקים. נבחרי הציבור במשכן זכו לנוהל חדש לפיו הם יוכלו לטוס במחלקת עסקים. את הנוהל הרשמי קבע היום (שני) מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו. עד כה לא היה נוהל מסודר בעניין וחבר הכנסת הוא שהחליט אם הוא טס במחלקת עסקים או במחלקת תיירים. הנוהל קובע עוד כי עובדי כנסת יוכלו לנסוע במחלקת התיירים בלבד, אלא אם הם מתלווים לחברי הכנסת.

גורם בכיר בכנסת הסביר לוואלה! חדשות כי, "הנוהל קובע כי מה שהיה עד היום הוא שיהיה, אלא שאנחנו מוסיפים לכך את השקיפות, וכותבים שחברי כנסת יוכלו לנסוע במחלקת עסקים כמו מנכ"לים של משרדים ממשלתיים, משום שיש להם יום עבודה שהם צריכים לעבוד בו. הנוהל הוא לא חדשני מלבד העובדה שהוא בא לתת שקיפות ומפסיקים להחביא את הדברים. אם עד היום היית צריך לשאול חבר כנסת 'באיזו מחלקה טסת', היום כל אזרח יכול לדעת".

למנוע ניגוד עניינים

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין התראיין לגלי צה"ל בנושא והגן על ההחלטה הזו. לטענתו, "בנסיעות באירופה בדרך כלל אין מחלקת עסקים אבל מדובר במתן נינוחות לחבר הכנסת. אנחנו מדברים בזוטות, מה הצדקנות הזו, אם היה מדובר בנסיעת תענוגות או הטבה לח"כ אז היה הדבר אסור". ריבלין אמר שהמטרה היא למנוע מצב שבו ח"כים ייאלצו להתדפק על דלתות חברות התעופה ולבקש שדרוג, כדי לא ליצור מצב של ניגוד עניינים בו הח"כים יתבקשו לסייע לחברות בבקשות עסקיות.

מספר חברי כנסת הביעו התנגדות לשדרוג ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר בעקבות ההחלטה כי "זה רע מאוד ולא משרת את אמון הציבור בכנסת ובפוליטיקה. במצב בו המדינה נמצאת כרגע, אף אחד לא נותן דעתו לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully