וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל המו"מ להפחתת שכר המרצים

8.2.2010 / 8:10

במסגרת המו"מ, הובטחה לאוניברסיטאות תוספת של כ-150 מיליון שקל לתקציבן, ואילו המרצים התבקשו לדחות במשך שנה קבלת תוספת לשכרם

נכשל המשא ומתן להפחתת שכר המרצים באוניברסיטאות, במסגרתו הובטחה להן תוספת של כ-150 מיליון שקל לתקציבן - כך נודע ל-TheMarker. במהלך המו"מ שיזמה הוועדה לתכנון ותקצוב בספטמבר, התבקשו המרצים לדחות במשך שנה קבלת תוספת לשכרם, בתמורה לתוספת תקציבית שווה לסכום שייחסך ממשרד האוצר.

המו"מ באוניברסיטאות חיפה ובן גוריון וכן בטכניון הגיע למבוי סתום, ואילו תוצאות המו"מ באוניברסיטת תל אביב ובר אילן לא אושרו על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר, בשל החיסכון התקציבי השולי שהושג בהן. במכון וייצמן לא התקיים משא ומתן.

האוניברסיטה העברית היא היחידה שבה הושגה הסכמה עם סגל המרצים, שאושרה על ידי משרד האוצר. לפי ההסכם, סגל האוניברסיטה יוותר על תוספת של כ-2.5% בשכר, מתוך תוספת של כ-6.7% ששולמה בינואר. בתמורה, תיהנה האוניברסיטה מתוספת תקציבית המוערכת בכ-36 מיליון שקל. מחצית התוספת נובעת מהחיסכון בעלות השכר, ומחציתה השנייה תמומן על ידי משרד האוצר, בהתאם להסכם עם הוועדה לתכנון ותקצוב של המל"ג, שהובילה את המהלך. המו"מ להפחתת שכר המרצים באוניברסיטת תל אביב ממשיך להתנהל.

המו"מ החל בספטמבר ביוזמת הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג. בתחילה התבקשו המרצים לדחות לשנה תוספת שכר בשיעור של 6.75%, ששולמה להם בינואר 2010, כחלק מהסכם השכר שנחתם בין האוניברסיטאות למשרד האוצר ב-2008. כתוצאה מדחייה שכזו היו אמורות האוניברסיטאות שהשתתפו במו"מ ליהנות מתוספת של כ-300 מיליון שקל לתקציבן השנתי - מחצית הסכום כתוצאה מהחיסכון בעלויות השכר, ומחציתו בעקבות הסכמה שהשיגה הות"ת עם משרד האוצר, לפיה המשרד ישווה כל סכום שייחסך כתוספת לתקציב האוניברסיטאות.

בשבוע שעבר אושר תקציב ההשכלה הגבוהה לשנת הלימודים הנוכחית - כ-6.9 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully