וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביזות יום א' ברכבת ישראל

מוטי בסוק ודניאל שמיל

8.2.2010 / 7:50

צה"ל, משרד האוצר ורכבת ישראל דנים בדרישת הרכבת כי חיילים לא ייסעו בה בשעות השיא בימי ראשון. צה"ל דרש מהאוצר בתמורה 30 מיליון שקל, ונראה שדרישת הרכבת תתקבל

צה"ל, משרד האוצר ורכבת ישראל דנים בדרישת הרכבת כי חיילים לא ייסעו ברכבת בשעות השיא בימי ראשון. צה"ל דרש מהאוצר בתמורה 30 מיליון שקל. הדיונים נמצאים לקראת סיום ונראה שדרישת הרכבת תתקבל.

צה"ל שילם ב-2009 לאגד, לרכבת ולחברות אחרות 600 מיליון שקל עבור נסיעות החינם של חיילים. אופן התשלום לאגד ולרכבת שונה. לאגד התשלום הוא גלובלי - יותר מ-300 מיליון שקל בשנה. לרכבת התשלום הוא לפי מספר הנסיעות. סך התשלום לרכבת הוא 130 מיליון שקל בשנה. עוד 170 מיליון שקל שולמו ב-2009 לחברות ההסעה האחרות.

גובה התשלומים לחברות התחבורה נקבע לפי סקר שנערך ב-2000, והוא ישונה בעקבות סקר חדש שערך הצבא ב-2009. הסכום לאגד יפחת ויהיה נמוך מ-300 מיליון שקל. חיילים מעדיפים את הרכבת ונוסעים פחות באגד. לדברי בכיר באט"ל (אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה), צה"ל מתייעל בכל תחומי הובלת החיילים, החוזים חכמים יותר, שיטות התמחור שונו והבקרה על היחידות גדולה יותר - כל זאת כחלק מהמלצות מקינזי.

הצבא מפעיל שלוש חוליות בקרה על הסעות, שבודקות שכלי הרכב יוצאים מלאים ובזמן. הצבא עורך כעת מכרז, שאמור להסתיים תוך חודש-חודשים, לבחירת חברה חיצונית שתבצע את הבקרה.

תקציב 2010 כולל התייעלות בהיקף של כ-200 מיליארד שקל, הנגזרת מדרישות דו"ח מקינזי ומתוכנית ההתייעלות הרב שנתית של צה"ל. בנושא הרכב, סיפר הבכיר שצה"ל יחכור השנה בליסינג, והחוזים ייסגרו תוך כחודש (לאחר סיום הליך מכרזי), 4,000 כלי רכב חדשים. הליסינג יהיה לחמש שנים ולא לשלוש כפי שהיה נהוג עד כה.

הנוהג מאז שהוחדר הליסינג לצבא, היה חידוש חוזים אוטומטי מדי שלוש שנים. בעקבות המשבר הכלכלי, שלחץ על חברות הליסינג, ובעקבות דו"ח ברודט ומקינזי, שלוחץ על הצבא להטמיע את הנושא הכלכלי, הוחלט לדרוש משתי חברות הליסינג שאיתן עובדת המערכת להאריך את החוזים הקיימים לארבע וחמש שנים, ולעבור בחוזים חדשים לחמש שנים.

המו"מ עם החברות היה מורכב. אלבר הסכימה להארכה, שלמה סיקסט סירבה. לשינוי החוזים היתה עלות. באט"ל סבורים שלשינוי היתה כדאיות כלכלית, אם כי ברור שרכב בן שלוש שנים יידרש להיכנס למוסך פחות מרכב בן חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully