וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמצא פתרון לבנייה הלא חוקית בנגב?

רמי שני

7.2.2010 / 22:24

לפי הצעה של המועצה האזורית אבו בסמה, מבני הבדואים יוכרו כחוקיים במידה שנבנו ביישובים מוכרים. לאחר שהמבנה יהפוך לחוקי יסדיר בעל השטח את החכרתו מול מנהל מקרקעי ישראל

האם מסתמן פתרון לאחת הסוגיות הבעייתיות ביותר בנגב - הבנייה הבלתי חוקית של המגזר הבדואי. מבנים במגזר הבדואי בנגב, שהוקמו באופן לא חוקי, יוכרו כחוקיים במידה שנבנו בתחומי יישובים מוכרים, כך עולה מהצעה שגיבשה המועצה האזורית אבו בסמה והועברה למנהל מקרקעי ישראל ולמשרד השיכון והבינוי.

הצעת המועצה האזורית מבוססת על כך שרבים מהמבנים במגזר הבדואי הוכרזו כבלתי חוקיים מכיוון שבעליהם לא קיבלו היתר לבנות אותם שכן הקרקע עליה הם נמצאים שייכת למנהל מקרקעי ישראל. "בתים רבים נבנו על קרקע שנמצאת בתחומי הישובים במועצה, אך עדיין לא גובש לגביה הסדר עם מנהל מקרקעי ישראל", הסביר יושב ראש המועצה האזורית אבו בסמה, עמרם קלעג'י. לפי ההצעה מי שבנה בית בתחום ישוב מוכר יוכל לפתוח בהליך אישור הקמתו באופן רטרואקטיבי. המבנה יקבל את האישור בכפוף לחוקים ולתקנות הבנייה ואז יוכלו הבעלים לחבר אותו לתשתיות מים וחשמל.

במידה שהבית אינו נמצא בתחום גבולות היישוב יוצא לו צו הריסה. לפי ההצעה חלוקת הקרקע בתוך הישובים, תעשה מאוחר יותר כאשר כל בעל שטח, יסדיר את ההחכרה שלו מול מנהל מקרקעי ישראל. אנשי מועצת אבו בסמה סבורים שבדרך זו ניתן יהיה להסדיר את מעמדם של כמחצית מהבתים של הבדואים, אשר מוגדרים עתה כבלתי חוקיים.

מועצת אבו בסמה, כוללת בתוכה עשרה כפרים וישובים בדואים: אבו קרינת, ביר הדג'ג', אום בטין, דריג'את, מולדה, מכחול, קסר א-סר, תראבין וכוכלה. הישובים נמצאים בשטח שבין ערד, דימונה ובאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully