וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: "שליש ממומחי קופה"ח אינם כאלה"

7.2.2010 / 20:33

תביעה ייצוגית על סך 900 מיליון שקלים הוגשה נגד קופות החולים כללית, מכבי ולאומית. התובעים טוענים: "הרופאים שהוצגו כמומחים אינם כאלה". בקופה"ח דחו את הטענות

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום (ראשון) תביעה ייצוגית בסך 900 מיליון שקל נגד קופות החולים כללית, מכבי ולאומית. לטענת התובעים, אסתר סבח, אסתר איתיה בקר ועופרי סבח, הקופות הטעו את המבוטחים כאשר הציגו רופאים כרופאים מומחים בתחומים שונים.

בבקשה לאישור התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ישראל וולנרמן ויחל בקר, נכתב כי מדובר ב"התנהלות שערורייתית שהדעת אינה סובלת ככלל, ובתחום רגיש כבריאות הציבור בפרט". על פי התביעה, מאות, אם לא אלפי רופאים, שמוצגים למבוטחים כמומחים בשורה ארוכה של תחומים, ביניהם כירורגיה, נוירולוגיה ואונקולוגיה, לא עמדו בתנאים לקבלת תואר מומחה.

"המשיבות נוהגות כאחרון השרלטנים ומציגות מצגי שווא בעניין, תוך שהן מטעות את הציבור הטעיה רבתי, ועוברות, על פני הדברים, על איסורים פליליים חמורים", נכתב בתביעה. עוד נטען, שמצג השווא לכאורה רווח במיוחד בפריפריה.

בתביעה מוצגים שורה של רופאים משלוש הקופות אליהם ניגשו התובעים, ואשר הוצגו בפניהם כמומחים, למרות שלטענתם כלל לא היו זכאים לתואר. לטענת התובעים, בשבע השנים האחרונות הרוויחו הקופות כ-227 מיליון שקל בגין גביה שלא כדין בגין תשלומים לרופאים מומחים.

בקופות החולים דחו את הטענות בתביעות. משירותי בריאות כללית נמסר כי "הכללית מנחה ומחייבת את הרופאים להקפיד ולקיים את כללי האתיקה המקצועית". ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה כי "על פניה התביעה נראית מוזרה, שכן במדריך השירותים של מכבי המודפס והאינטרנטי מופיע בפירוש לצד שם הרופא האם הוא מומחה, מה גם שלמעלה מ-80% מרופאי מכבי הם מומחים". מלאומית נמסר שכתב התביעה טרם התקבל אצלם. "קופת חולים לאומית מקפידה כי רופאיה יוצגו על פי מומחיותם במדויק. במידה שישנם רופאים שלא הציגו את עצמם כיאות אנחנו נבדוק את הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully