וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר סורי: "דברי ליברמן ברבריים ותוקפניים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.2.2010 / 15:26

שר ההסברה הסורי מוחסן בילאל תקף את שר החוץ הישראלי וטען שההנהגה הישראלית פוגעת בשלום במזרח התיכון. מוקדם יותר אמר רה"מ נתניהו כי הוא "פתוח למו"מ עם הסורים"

תאגיד כאן

באדיבות הערוץ הראשון

סוריה ממשיכה להביע זעם על הצהרות שר החוץ אביגדור ליברמן, לפיהן במלחמה הבאה עם סוריה, הנשיא אסד יפסיד את שלטונו. במהלך ביקור שערך הבוקר (ראשון) בעיר קוניטרה בצדה הסורי של רמת הגולן תקף שר ההסברה מוחסן בילאל במילים חריפות את ישראל ואמר כי מנהיגיה של ישראל פוגעים בשלום במזרח התיכון ובעולם כולו. לדבריו, דבריו "הברבריים והתוקפניים" של שר החוץ נאמרו על ידי אדם "המושמץ על ידי העולם כולו". השר בילאל קרא עוד להעמיד לדין בינלאומי את הבכירים הישראלים משום שהם פוגעים, לטענתו, בשלום באזור ובעולם כולו.

מוקדם יותר היום הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מקווה שאנחנו בפני חידוש המו"מ עם הפלסטינים, ואנו פתוחים לחדש גם את המו"מ עם הסורים". בניסיון להפיג את המתיחות שנוצרה בימים האחרונים בין ירושלים לדמשק, הבהיר ראש הממשלה: "ישראל שואפת להשלים הסכמי שלום עם שכנותיה, והיא עשתה זאת כבר בחתימת הסכמים עם מצרים וירדן".

לדברי נתניהו, "שני עקרונות מכתיבים את הגישה במו"מ לשלום. הראשון: אנו מנהלים את המו"מ ללא תנאים מוקדמים. איננו מקבלים את הרעיון שישראל צריכה לעשות ויתורים מפליגים מראש בלי שהצד השני יעשה כלום. המו"מ יביא הסכם, ולא נכנסים למו"מ כאשר הכל ידוע מראש. העיקרון השני הוא שבסיום המו"מ עלינו לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל. הסדר שלום שלא יהיה מלווה בביטחון ספק אם יחזיק מעמד".

סוריה, באמצעות הביטאון היומי הרשמי "אל-תישרין", הבהירה אתמול כי היא ערוכה לכל תרחיש: בין אם למלחמה ובין אם לשלום. במאמר שכותרתו 'המלחמה והשלום' נכתב כי "כל האיומים היוצאים מפיהם של מנהיגים בישראל מבטאים את עמדת הממשלה הישראלית בכל הנוגע לתחום המדיני והצבאי גם יחד ומבהירים את כוונות ישראל בנושא פתיחת מלחמות חדשות באזור והליכה לקראת מלחמה כוללת – שאף אחד לא יודע מה יהיה היקפה ומתי תסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully